Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
Recent Submissions
-
Destination attributes affecting travel intention: research on generation Z
(2022)Destination attributes play a significant role to attract tourists to destinations. It is important to identify which aspects of a destination are considered in destination choice process and effects on intention to travel ... -
Arkeo-turizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Dünya Göç Hareketleri Sempozyumu, 2022)“İlk insanlar, mağaralar ve ilk barınaklar… Bu ilişki insan türünün dünya üzerinde göründüğü ilk andan itibaren başlamış ve milyonlarca yıl sürerek zamanımıza kadar ulaşmıştır” (Taşkıran, 2018: 62). Bu ilişkide insanlık ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Antik Dönemden Günümüze Anadolu'da İnanç Turizm Kongresi, 2022)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2022)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality in ... -
The role of non-governmental organizations in destination marketing: case of Antalya
(Conference on Managing Tourism Across Continents, 2022)Destination marketing is a complex and collective effort that requires the contribution of different stakeholders. Destination Marketing Organizations (DMOs) play an important role in the promotion of the destination. DMOs ... -
Impact of Covid 19 Pandemic on Tourism in Turkey
(International Hellenic University, 2022)There has been a severe loss in tourism in 2020 and 2021 due to the Covid 19 pandemic in Turkey as it has been all over the world. This research aims to enlighten the impact of Covid-19 on tourism in Turkey. The research ... -
Covid-19’un turizm fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumu üzerindeki etkisi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemisinin Turizm Fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumları üzerindeki etkisini değerlendirmektir. COVID-19 pandemisinin etkileri üniversite öğrencileri üzerinde farklı ... -
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
(22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ... -
Turist memnuniyetsizliğe sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of turkey
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ... -
Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme
(Turistika, 2022)Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ... -
Akdeniz bölgesi antik kent efsaneleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022) -
Destinasyon yönetiminde turların önemi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Alternatif pazarlama iletişim aracı olarak sinsi pazarlama: yoksa uyanık pazarlama mı?
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Halk kültürü inanışları bağlamında fal ve kehanet ritüelleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Alternatif turizm seçenekleri ve kültür
(Eğitim Yayınevi, 2021) -
Antalya
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Turizm rehberliği lisansüstü eğitiminde alan dışı öğrenci alımı paradoksu
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)The Article 23 which takes place in Tourist Guide Profession Regulation states; “undergraduate, bachelor and master degree graduates of the department of Tourist Guide program and who is acquired with sufficient foreign ... -
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ... -
The symmetric and asymmetric impacts of cognitive attitude components on overall mass tourism destination image: gender comparison
(European Journal of Tourism Research, 2021)Mass tourism has become the preferred travel type for millions of people. All-inclusive (AI) initially emerged as anaccommodation type for mass tourism destinations but has evolved to become its own form of tourism. ...