Search
Now showing items 1-10 of 12
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)
Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ...
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)
Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların
keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ...
Turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin destinasyon imajına ve memnuniyetine etkisi
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Turizm ile ilgili alanyazında turistlerin ziyaret ettikleri destinasyonlara yönelik imaj algıları ve genel memnuniyetleri ile kendilerine eşlik eden turist rehberlerine yönelik değerlendirmeleri bir arada ele alan sınırlı ...
Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey
(Tourism Review International, 2020)
Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ...
The role of non-governmental organizations in destination marketing: case of Antalya
(Conference on Managing Tourism Across Continents, 2022)
Destination marketing is a complex and collective effort that requires the contribution of different stakeholders. Destination Marketing Organizations (DMOs) play an important role in the promotion of the destination. DMOs ...
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)
Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ...
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)
In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ...
How to create flow experience during travel: the role of destination attributes
(Journal of Vacation Marketing, 2021)
Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a
lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore
the relationships ...
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)
The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ...
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
(22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ...