• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Search
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Turizm yatırım teşvikleri çerçevesinde Antalya 

Mutlu, Eda Evla; Başer, Gözdegül (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Kamu yatırım teşvikleri, yatırım kararlarını yönlendiren, farklı bölgelere ve sektörlere verilebilen, çeşitli kapsamlardaki imtiyazlardır. Turizm alanında verilen desteklerden yüksek oranda yararlanan şehirlerden biri ...
Thumbnail

Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği 

Başer, Gözdegül; Aktaş Alan, Aylin (2023)
Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ...
Thumbnail

Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya 

Başer, Gözdegül; Doğan, Oğuz (1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)
Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ...
Thumbnail

Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis 

Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Tourism and Management Research, 2018)
In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ...
Thumbnail

How to create flow experience during travel: the role of destination attributes 

Karasakal, Sezer; Albayrak, Tahir (Journal of Vacation Marketing, 2021)
Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore the relationships ...
Thumbnail

AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği 

Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; Yücesoy, Selçuk (22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ...
Thumbnail

The role of non-governmental organizations in destination marketing: case of Antalya 

Başer, Gözdegül; Aktaş Alan, Aylin (Conference on Managing Tourism Across Continents, 2022)
Destination marketing is a complex and collective effort that requires the contribution of different stakeholders. Destination Marketing Organizations (DMOs) play an important role in the promotion of the destination. DMOs ...
Thumbnail

Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being 

Karasakal, Sezer (10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)
The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ...
Thumbnail

Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey 

Dursun Cengizci, Aslıhan; Başer, Gözdegül; Karasakal, Sezer (Tourism Review International, 2020)
Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ...
Thumbnail

Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma 

Güzel, Fatma Özlem; Şahin, İlker; Yağmur, Yenal; Erdem, Özkan; Karasakal, Sezer; Ünal, Caner (1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)
Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorKarasakal, Sezer (6)Başer, Gözdegül (5)Doğan, Oğuz (3)Ünal, Caner (3)Aktaş Alan, Aylin (2)Dursun Cengizci, Aslıhan (2)Albayrak, Tahir (1)Caber, Meltem (1)Erdem, Özkan (1)Güzel, Fatma Özlem (1)... View MoreSubject
Antalya (12)
Destination marketing (3)Akış deneyimi (2)Destinasyon pazarlaması (2)Flow experience (2)Airbnb (1)Akıllı turizm destinasyonu (1)Akıllı şehir (1)Complaint (1)Content analysis (1)... View MoreDate Issued2018 (3)2022 (3)2020 (2)2023 (2)2019 (1)2021 (1)Has File(s)Yes (9)No (3)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.