Browsing Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management by Title
Now showing items 1-20 of 96
-
Açık ve kapalı alan rekreasyonu: bireylerin katılım motivasyonları ve engeller
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
Agrı-tourısm potential of Gazipaşa as an alternative to urban tourism
(4th International Tourism Congress (ITC 2019), 2019)Tourists travel for many reasons as they are attracted by many historical, natural, socio-cultural attributes of tourism destinations. Tourism is a global industry with an average growth rate of 3.9 % on the global arena ... -
Ağırlama hizmetleri açısından yiyecek-içecek maliyet analiz ve fiyatlandırma yöntemleri
(Paradigma Akademi, 2022) -
Aile işletmelerinde örgütsel yedekleme sürecine yönelik bir değerlendirme
(Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), 2019)Ülke ekonomilerinin bel kemiği niteliğinde olan aile işletmeleri, dünyanın hemen hemen her ülkesinde ekonomik faaliyetlerin büyük kısmını gerçekleştirmekte, birçok ülkede küçük ve orta ölçekli işletmelerin neredeyse tamamına ... -
Aile işletmelerinde stratejik yönetim ve turizm işletmelerinin stratejik yönetimine ilişkin bir değerlendirme
(Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, 2020)Dünya genelinde, ekonomilerin bel kemiği olarak bilinen aile işletmeleri; esneklik, değişebilirlik, pazar boşluklarını hızlı fark etme ve nüfuz etme gibi stratejik reflekslerin her zamankinden daha fazla önem kazandığı ... -
Akdeniz bölgesi antik kent efsaneleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022) -
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ... -
Alternatif pazarlama iletişim aracı olarak sinsi pazarlama: yoksa uyanık pazarlama mı?
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Alternatif turizm seçenekleri ve kültür
(Eğitim Yayınevi, 2021) -
Alışveriş merkezlerinin (AVM) kapalı alan rekreasyonu olarak değerlendirilmesi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Bu bölümde, kapalı bir rekreasyon alanı olarak kabul edilen alışveriş merkezleri (AVM) çeşitli yönlerden ele alınmıştır. İlk olarak AVM tarihî perspektiften kısaca ele alındıktan sonra kavramsal olarak açıklanmıştır. ... -
Antalya
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Assessment of hotel guest relations from the aspect of repeat guests
(5th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, 2018)One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of competition (Kandampully and Suhartanto, 2000). Hotels try to develop many strategies to be able to cope with competition. ... -
Aziz Nikolaos ve Kilisesi: Likya'da bir hac merkezi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey
(International Journal of Management Economics and Business, 2018)As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in ... -
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ... -
Cross-nationality importance performance analysis of Middle East all-inclusive mass tourism destination image
(Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2020)Purpose – The paper aims to analyze cognitive attributes affecting the overall destination image perception of British, German, and Russian tourists toward Antalya, a well-positioned mass tourism destination in the East ... -
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ...