Search
Now showing items 1-10 of 204
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)
Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ...
Myra Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022)
İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik
(Detay Yayıncılık, 2023)
Turizm sektörü, hizmet temelli bir sektör olup, insanın insana hizmet ettiği ve takım bilincinin gerekli olduğu bir alandır. Ne var ki, uzun çalışma saatleri, mevsimsellik ve değişen beklentiler bu sektörde çalışanlar ...
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)
Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ...
How to create flow experience during travel: the role of destination attributes
(Journal of Vacation Marketing, 2021)
Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a
lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore
the relationships ...
Arkeoturizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)
Değişen yaşam koşulları turizm olayına katılan insanların talep ve isteklerini değiştirmiş ve turizmde dönüşümü başlatmıştır. Deniz, güneş, kum üçgenine dayalı tatili talep eden turistler yerlerini tarih-kültür-sanat seven ...
Mathematical modeling of the COVID-19 spread: a case of Turkey
(Australia and New Zealand Industrial and Applied Mathematics (ANZIAM), 2021)
In this presentation, a mathematical model for the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is investigated. For this purpose, the total population is classified into eight epidemiological ...
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zekâ
(Detay Yayıncılık, 2023)
Günümüzde teknolojik gelişmelerin hız kazanmasıyla birlikte büyük veri analizi ve yapay zekâ teknolojileri turizm ve otelcilik sektöründe köklü bir değişimi beraberinde getirmiştir. Bu değişim hem işletmelerin hizmet ...
Impact of Covid 19 Pandemic on Tourism in Turkey
(International Hellenic University, 2022)
There has been a severe loss in tourism in 2020 and 2021 due to the Covid 19 pandemic in Turkey as it has been all over the world. This research aims to enlighten the impact of Covid-19 on tourism in Turkey. The research ...
Yurt dışı rehberliği alanında uzmanlaşma
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019)














