Search
Now showing items 1-10 of 205
Eğlenceli bir seyahat anlayışı açısından gastronomi festivallerine bakış
(Profesyonel Animasyon Yöneticileri Derneği Dergisi, 2019)
A mathematical model for human-to-human transmission of COVID-19: a case study for Turkey’s data
(Mathematical Biosciences and Engineering, 2021)
In this study, a mathematical model for simulating the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is presented for Turkey’s data. For this purpose, the total
population is classified into eight ...
İş yeri maneviyatı kavramının turizm işletmeleri açısından değerlendirilmesi
(Detay Yayıncılık, 2021)
İşyeri maneviyatı konusuna olan ilgi, artarak devam etmektedir. Günümüzde, değişken iş çevresi, yeni teknolojiler, hızlı çevresel değişimler, yaşanan krizler gibi etmenler, iş ortamlarındaki stresi ve işgörenler üzerindeki ...
Managing the intercultural differences in guest relations management
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)
Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ...
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)
The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ...
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)
Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ...
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020)
Agrı-tourısm potential of Gazipaşa as an alternative to urban tourism
(4th International Tourism Congress (ITC 2019), 2019)
Tourists travel for many reasons as they are attracted by many historical, natural, socio-cultural attributes of tourism destinations. Tourism is a global industry with an average growth rate of 3.9 % on the global arena ...
Dereağzı Kilisesi
(Detay Yayıncılık, 2022)
PHENOLIC ACID PROFILE ALTERATIONS IN AQUEOUS AND ETHANOLIC STEVIA EXTRACTS ACROSS SEQUENTIAL PURIFICATION STAGES
(IKSAD Publishing House, 2024)
Stevia extracts are valued for their health benefits, primarily due to the phenolic acids they
contain, which contribute to the antioxidant properties of stevia. This study investigated the
alterations in the phenolic ...















