Search
Now showing items 1-10 of 162
Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
(Detay Yayıncılık, 2022)
Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. Antalya Koleji ruhunun turizme yansıması
1980-81 eğitim öğretim yılında 125 öğrenci ile falliyete geçen Antalya Koleji, Antalya’nın yerli ve köklü ailelerinden ...
Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey
(Tourism Review International, 2020)
Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ...
Acente kataloğu
(Detay Yayıncılık, 2022)
Acente Kataloğu Acentenin pek çok operatöre hizmet vermek üzere otellerin görsel ve yazılı tanıtımını yaptığı katalog.
Acenteler pek çok otel ile konaklama kontenjan sözleşmesi yaparak operatörlere geniş yelpazede ürün ...
The good, the bad, the well-connected
(2019)
In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without the inclusion of any particular spatial arrangement of players, traditional ...
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)
Destination image perception patterns of tourist typologies
(International Journal of Tourism Research, 2020)
Conceptual and empirical typologies comprising the intersection of personal and social characteristics of tourists have similarities and differences with respect to image perception of a destination. This study examines ...
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)
The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ...
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)
Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ...
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019)
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)
Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ...