• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama 

Helhel, Yeşim; Karasakal, Sezer (Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)
Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ...
Thumbnail

Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması 

Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz (III. Turizm Şurası, 2017)
Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ...
Thumbnail

The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis 

Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017)
Thumbnail

Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry 

Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan; Ünal, Caner (II. Tourism and Dynamics, 2017)
This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ...
Thumbnail

Foreign tourists’ risk perceptions about Turkey: an application in Antalya region 

Yağmur, Yenal; Doğan, Oğuz (International Scientific Journal Turizam, 2017)
In spite of the importance of tourists’ risk perceptions for destinations in tourism literature, there is a limited research has been carried out in Turkey. The main purpose of this study is to examine foreign tourists’ ...
Thumbnail

A study of domestic honeymoon tourism in Turkey 

Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan; Caber, Meltem (European Journal of Tourism, 2017)
Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ...
Thumbnail

Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students 

Ceylan, Demet (II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)
Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ...
Thumbnail

Turizm işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının satın alma niyeti üzerindeki etkileri: turistlere yönelik bir araştırma 

Yorulmazer, Gamze; Doğan, Oğuz (Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 2017)
Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların ...
Thumbnail

Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi 

Karasakal, Sezer (Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)
Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ...
Thumbnail

İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi 

Helhel, Yeşim; Karasakal, Sezer (2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)
İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorKarasakal, Sezer (5)Doğan, Oğuz (4)Dursun Cengizci, Aslıhan (3)Ünal, Caner (3)Helhel, Yeşim (2)Caber, Meltem (1)Ceylan, Demet (1)Yağmur, Yenal (1)Yorulmazer, Gamze (1)Yılmaz, Yıldırım (1)SubjectAntalya (2)Panel data analysis (2)Panel veri analizi (2)Turkey (2)Türkiye (2)Working capital management (2)Academia and sector cooperation (1)Accommodation industry (1)Accommodation sector (1)Active profitability (1)... View MoreDate Issued
2017 (10)
Has File(s)Yes (8)No (2)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.