• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 22

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi 

Başer, Gözdegül; Mutlu Kesici, Evla Eda (International West Asia Congress of Tourism Research, 2018)
Bu araştırmanın amacı, Antalya Bölgesi’ndeki turizm yatırımcılarının, yatırım yapma süreçlerinde yatırım kararlarını nasıl aldıkları, hangi içsel ve dışsal nedenlerle hareket ettiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ...
Thumbnail

Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı 

Köroğlu, Özlem; Güzel, Fatma Özlem; Ünal, Caner (I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)
Thumbnail

Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi 

Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)
Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ...
Thumbnail

Relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hospitality industry: case of Antalya, Turkey 

Yüzbaşıoğlu, Nedim; Doğan, Oğuz (Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2018)
The purpose of this study is to examine the relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hotel enterprises. For this purpose, the data obtained from 243 employees at randomly selected hotel ...
Thumbnail

Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis 

Ceylan, Demet; Çizel, Beykan (Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2018)
Researchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes ...
Thumbnail

Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma 

Güzel, Fatma Özlem; Şahin, İlker; Yağmur, Yenal; Erdem, Özkan; Karasakal, Sezer; Ünal, Caner (1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)
Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ...
Thumbnail

Exploring the performance of hotels’ websites for guests with disabilities: a content analysis approach 

Nazlı, Murat; Mutlu Kesici, Evla Eda (Business & Management Studies: An International Journal, 2018)
The globally rising awareness about the social inclusion of individuals with disabilities also influences the tourism and hospitality industry in Turkey. This exploratory research focuses on the disability related content ...
Thumbnail

Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme 

Ehtiyar, Vesile Rüya; Başer, Gözdegül; Ünal, Caner (Detay Yayınları, 2018)
Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ...
Thumbnail

Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme 

Ehtiyar, Vesile Rüya; Başer, Gözdegül; Ünal, Caner (I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)
Thumbnail

Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya 

Başer, Gözdegül; Doğan, Oğuz (1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)
Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ...
  • 1
  • 2
  • 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

Discover

AuthorÜnal, Caner (10)Başer, Gözdegül (6)Güzel, Fatma Özlem (4)Ceylan, Demet (3)Doğan, Oğuz (3)Dursun Cengizci, Aslıhan (3)Karasakal, Sezer (3)Mutlu Kesici, Evla Eda (3)Caber, Meltem (2)Ehtiyar, Vesile Rüya (2)... View MoreSubjectAntalya (4)Destinasyon imajı (3)Destination image (3)Tourism (3)Turizm (3)Destinasyon kişiliği (2)Destinasyon pazarlaması (2)Destination marketing (2)Destination personality (2)Kitle turizmi (2)... View MoreDate Issued
2018 (22)
Has File(s)Yes (15)No (7)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.