• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 24

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey 

Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; Gazelci, Sadık Can (Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)
The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ...
Thumbnail

Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme 

Karasakal, Sezer (Turistika, 2022)
Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ...
Thumbnail

How to create flow experience during travel: the role of destination attributes 

Karasakal, Sezer; Albayrak, Tahir (Journal of Vacation Marketing, 2021)
Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore the relationships ...
Thumbnail

Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi 

Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)
Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ...
Thumbnail

Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey 

Dursun Cengizci, Aslıhan; Başer, Gözdegül; Karasakal, Sezer (Tourism Review International, 2020)
Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ...
Thumbnail

Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama 

Güllü, Kenan; Karasakal, Sezer (Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)
Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ...
Thumbnail

Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme 

Karasakal, Sezer (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ...
Thumbnail

Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value 

Albayrak, Tahir; Karasakal, Sezer; Kocabulut, Özge; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)
Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ...
Thumbnail

Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma 

Şahin, İlker; Güzel, Fatma Özlem; Yağmur, Yenal; Erdem, Özkan; Karasakal, Sezer; Ünal, Caner (Journal of Yasar University, 2018)
Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ...
Thumbnail

AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği 

Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; Yücesoy, Selçuk (22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ...
  • 1
  • 2
  • 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Karasakal, Sezer (24)
Doğan, Oğuz (7)Dursun Cengizci, Aslıhan (4)Albayrak, Tahir (3)Ünal, Caner (3)Erdem, Özkan (2)Güzel, Fatma Özlem (2)Helhel, Yeşim (2)Yağmur, Yenal (2)Şahin, İlker (2)... View MoreSubjectAntalya (5)Satisfaction (4)Turkey (4)Türkiye (4)Akış deneyimi (3)Flow experience (3)Memnuniyet (3)Content analysis (2)Destinasyon kişiliği (2)Destinasyon pazarlaması (2)... View MoreDate Issued2017 (5)2020 (5)2022 (5)2018 (3)2021 (3)2019 (2)2016 (1)Has File(s)Yes (16)No (8)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.