• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 10

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis 

Caber, Meltem; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan; Güven, Aylin (Tourism Management Perspectives, 2019)
Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ...
Thumbnail

Using data mining techniques for profiling profitable hotel customers: an application of RFM analysis 

Dursun Cengizci, Aslıhan; Caber, Meltem (Tourism Management Perspectives, 2016)
This study focuses on profiling profitable hotel customers by RFM analysis, which is a data mining technique. In RFM analysis, Recency, Frequency and Monetary indicators are employed for discovering the nature of the ...
Thumbnail

Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi 

Albayrak, Tahir; Güzel, Özlem; Caber, Meltem; Kocabulut, Özge; Dursun Cengizci, Aslıhan; Güven, Aylin (Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)
Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ...
Thumbnail

Turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin destinasyon imajına ve memnuniyetine etkisi 

Ünal, Caner; Caber, Meltem (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)
Turizm ile ilgili alanyazında turistlerin ziyaret ettikleri destinasyonlara yönelik imaj algıları ve genel memnuniyetleri ile kendilerine eşlik eden turist rehberlerine yönelik değerlendirmeleri bir arada ele alan sınırlı ...
Thumbnail

How does perceived crowding moderate tourist shopping experience and satisfaction relationship? 

Albayrak, Tahir; Güzel, Özlem; Caber, Meltem; Kılıçarslan, Özge; Dursun Cengzici, Aslıhan; Güven, Aylin (International Journal of Tourism Cities, 2020)
Purpose The purpose of this study is to investigate the direct impact of shopping experience of tourists on their satisfaction with shopping, while perceived crowding is used as a moderator in this relationship. Desi ...
Thumbnail

Turist rehberliği uzmanlaşma eğitiminde farkındalık yaratma: turizm paydaşlarına yönelik bir durum çalışması 

Güven, Aylin; Ünal, Caner; Caber, Meltem (Detay Yayınları, 2018)
Thumbnail

The use of mobile applications for travel booking: impacts of application quality and brand trust 

Albayrak, Tahir; González-Rodríguez, M. Rosario; Caber, Meltem; Karasakal, Sezer (Journal of Vacation Marketing, 2021)
The increasing use of mobile applications by travellers and the high adaption of tourism companies into this new contact and sales platform, made it necessary to comprehensively investigate the mobile application users’ ...
Thumbnail

A study of domestic honeymoon tourism in Turkey 

Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan; Caber, Meltem (European Journal of Tourism, 2017)
Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ...
Thumbnail

Big data use in determining competitive position: the case of theme parks in Hong Kong 

Albayrak, Tahir; Dursun Cengizci, Aslıhan; Caber, Meltem; Nang Fong, Lawrence Hoc (Journal of Destination Marketing & Management, 2021)
Theme park operators need to understand their competitiveness in a destination to increase their market share. This study adopted the big data approach by analysing online reviews to assess the competitiveness of a theme ...
Thumbnail

Turizm rehberliği uzmanlaşma eğitiminde farkındalık yaratma: turizm paydaşlarına yönelik bir durum çalışması 

Güven, Aylin; Ünal, Caner; Caber, Meltem (I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

Discover

Author
Caber, Meltem (10)
Dursun Cengizci, Aslıhan (5)Güven, Aylin (5)Ünal, Caner (5)Albayrak, Tahir (4)Güzel, Özlem (2)Dursun Cengzici, Aslıhan (1)González-Rodríguez, M. Rosario (1)Karasakal, Sezer (1)Kocabulut, Özge (1)... View MoreSubjectTourist satisfaction (3)Turist memnuniyeti (3)Turist alışverişi (2)Alman turistler (1)Alışveriş deneyimi (1)Amount of expenditure (1)Antalya (1)Balayı turizmi (1)Brand trust (1)Business-to-business competitiveness (1)... View MoreDate Issued2019 (3)2018 (2)2021 (2)2016 (1)2017 (1)2020 (1)Has File(s)No (7)Yes (3)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.