Search
Now showing items 1-10 of 86
Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi
(International West Asia Congress of Tourism Research, 2018)
Bu araştırmanın amacı, Antalya Bölgesi’ndeki turizm yatırımcılarının, yatırım yapma süreçlerinde yatırım kararlarını nasıl aldıkları, hangi içsel ve dışsal nedenlerle hareket ettiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ...
The good, the bad, the well-connected
(2019)
In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without the inclusion of any particular spatial arrangement of players, traditional ...
Management Shadowing Program: an incubator for prospective managers in the tourism and hospitality industry
(Mediterranean Journal of Humanities (MJH), 2019)
The hospitality industry needs qualified work-ready graduates with skills but unfortunately tourism students are changing their career paths outside tourism and/or cannot obtain a managerial perspective. The Management ...
Antalya Müzesi
(Detay Yayıncılık, 2022)
Myra Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022)
Mathematical modeling of the COVID-19 spread: a case of Turkey
(Australia and New Zealand Industrial and Applied Mathematics (ANZIAM), 2021)
In this presentation, a mathematical model for the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is investigated. For this purpose, the total population is classified into eight epidemiological ...
Halk kültürü inanışları bağlamında fal ve kehanet ritüelleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)
Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ...
Alternatif pazarlama iletişim aracı olarak sinsi pazarlama: yoksa uyanık pazarlama mı?
(Detay Yayıncılık, 2021)
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)
Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ...