Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 147, listelenen: 96-115
-
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
(III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ... -
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
(Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
(Detay Yayıncılık, 2022)Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. Antalya Koleji ruhunun turizme yansıması 1980-81 eğitim öğretim yılında 125 öğrenci ile faaliyete geçen Antalya Koleji, Antalya’nın yerli ve köklü ailelerinden oluşan ... -
The perception of Turkish tourists for sustainable hotels and its impact on their hotel selection
(MTCON’23, 2023)The United Nations defined sustainability in 1987 as meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. Due to reasons such as climate changes, drought, ... -
Procurement and sales management with process management approach
(Frontpage Publications, 2018)A company's buying and selling departments are focused on responding to the types of demand that we can classify as internal and external demand. Although internal demand comes from other parts of the company, external ... -
Prof. Dr. Fatma Bike Kocaoğlu
(Detay Yayıncılık, 2022)Kocaoğlu, Fatma Bike (1945– ) Halk Sağlığı Uzmanı, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimcisi, Yiyecek İçecek Akademi Direktörü, Dekan, Akademisyen ve Araştırmacı. TED Ankara kolejinden mezun olduktan sonra Hacettepe ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(Paradigma Akademi Yayınları, 2019)The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Tourism is being expected to show a sustained annual growth of 4.4 % in the number of arrivals between 2010-2030 for the emerging markets (UNWTO, 2019). Considering that tourism is a multidimensional service system covering ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Antik Dönemden Günümüze Anadolu'da İnanç Turizm Kongresi, 2022)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Detay Yayıncılık, 2023)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
The role of non-governmental organizations in destination marketing: case of Antalya
(Conference on Managing Tourism Across Continents, 2022)Destination marketing is a complex and collective effort that requires the contribution of different stakeholders. Destination Marketing Organizations (DMOs) play an important role in the promotion of the destination. DMOs ... -
Sagalassos Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Side Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Side Tiyatrosu
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ... -
Smart tourism destination in smart cities paradigm: a model for Antalya
(Springer Nature Switzerland AG, 2019)Smart tourism destination (STD) concept has taken serious attention as a result of the smart city initiatives. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional service ... -
Strategic management tool for tourism and hospitality talent metrics competency measurement
(Resnet 2. Tourism and Hospitality Networking Conference, 2022)The main contributor of business success in hospitality and tourism sector is the capacity to attract, retain and develop competent employees. Current business environment is recognizing assessment of available and future ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
The symmetric and asymmetric impacts of cognitive attitude components on overall mass tourism destination image: gender comparison
(European Journal of Tourism Research, 2021)Mass tourism has become the preferred travel type for millions of people. All-inclusive (AI) initially emerged as anaccommodation type for mass tourism destinations but has evolved to become its own form of tourism. ...