Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 148, listelenen: 1-20
-
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
(Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
(II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ... -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
(III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ... -
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students
(II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Exploring the performance of hotels’ websites for guests with disabilities: a content analysis approach
(Business & Management Studies: An International Journal, 2018)The globally rising awareness about the social inclusion of individuals with disabilities also influences the tourism and hospitality industry in Turkey. This exploratory research focuses on the disability related content ... -
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018) -
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey
(International Journal of Management Economics and Business, 2018)As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in ... -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(10th World Conference for Graduate Research in Tourism Hospitality and Leisure, 2018) -
Turkey’s tourist profile: a document analysis for future implications
(Journal of Tourism and Hospitality Management, 2018)This paper aims to present an analysis of tourist profile in Turkey through a document analysis. The study covers the review of Türsab (Association of Turkish Travel Agencies) magazines published in years of 2000-2017 as ... -
Procurement and sales management with process management approach
(Frontpage Publications, 2018)A company's buying and selling departments are focused on responding to the types of demand that we can classify as internal and external demand. Although internal demand comes from other parts of the company, external ...