Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 147, listelenen: 36-55
-
Dereağzı Kilisesi
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ... -
Destinasyon yönetiminde inovatif uygulamalar
(Nobel Bilimsel Eserler, 2021) -
Destinasyon yönetiminde turların önemi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Destinasyon yönetiminde yeni yaklaşımlar
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Destination attributes affecting travel intention: research on generation Z
(2022)Destination attributes play a significant role to attract tourists to destinations. It is important to identify which aspects of a destination are considered in destination choice process and effects on intention to travel ... -
Destination image perception patterns of tourist typologies
(International Journal of Tourism Research, 2020)Conceptual and empirical typologies comprising the intersection of personal and social characteristics of tourists have similarities and differences with respect to image perception of a destination. This study examines ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. Digital marketing has been changing many types of operations and influencing ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Applied Research International Conference on Business Administration (ARICBA), 2019)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. The tourism industry is one of the first service industries to adapt and use ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
Do Turkish tourism players show interest for metaverse?
(MTCON’23, 2023)The evolution of Web 3.0 has brought many new technological transitions to our lives. Although, it is not a very recent application, metaverse has become widely known after Marc Zuckerberg’s investment and interest. Meta ... -
Dokumapark
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Dr. Hülya Örs
(Detay Yayıncılık, 2022)Örs, Hülya (1947– ) Yüksek Mimar, Turizm Planlamacısı, Şehir ve Bölge Planlamacısı, Akademisyen. TED Ankara kolejinden 1965 yılında mezun olduktan sonra Orta Doğu Teknik Üniversitesinde Mimarlık lisans eğitimini 1971 ... -
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ... -
E-ticaret’te müşteri güven algısı: y ve z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2022)Amaç - Bu araştırmanın amacı, Y ve Z Kuşağı’nda yer alan tüketici grubunun e-ticarete yönelik güven algılarını incelemektir. Yöntem - Araştırma kapsamında e-ticarete güven olgusunu etkileyen faktörler yapısal eşitlik ... -
The effects of COVID-19 on the hotel physical environment from the perspectives of tourists and hotel employees
(Edward Elgar Publishing, 2021) -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(International Journal of Business, Human and Social Sciences, 2019)Distribution channels play significant role for hotels. Direct and indirect selling options of hotel rooms have been increased especially with the help of new technologies, i.e. hotel’s own web sites and online booking ... -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
(II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ...