Başlık için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 148, listelenen: 82-101
-
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
(Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Karain Mağarası
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
(20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ... -
Kültürel miras yönetimi nedir?
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kültürel miras yönetimi (veya güncel araştırmalarda değinildiği gibi ‘miras yönetimi’), farklı kültürel alanları ve insanlığın yaşayan kültürel değerlerini etkileyen unsurları inceleyen disiplindir. Temel prensibi kültürel ... -
Kyaneai Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Management Shadowing Program: an incubator for prospective managers in the tourism and hospitality industry
(Mediterranean Journal of Humanities (MJH), 2019)The hospitality industry needs qualified work-ready graduates with skills but unfortunately tourism students are changing their career paths outside tourism and/or cannot obtain a managerial perspective. The Management ... -
Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students
(II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ... -
Managing the intercultural differences in guest relations management
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ... -
Mehmet Teoman Alemdar
(Detay Yayıncılık, 2022)Alemdar, Mehmet Teoman (1956 – ) Turizm Eğitimcisi, Otel Yöneticisi. Galatasaray Lisesinden 1977 yılında mezun olmadan önce Maçka Oteli’nde çalışarak turizm sektörüne giriş yapmış, ardından Tepebaşı Etap İstanbul Oteli'ne ... -
Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ... -
Myra Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Nevin Akçelik
(Detay Yayıncılık, 2020) -
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
(III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ... -
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
(Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
(Detay Yayıncılık, 2022)Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. Antalya Koleji ruhunun turizme yansıması 1980-81 eğitim öğretim yılında 125 öğrenci ile faaliyete geçen Antalya Koleji, Antalya’nın yerli ve köklü ailelerinden oluşan ... -
The perception of Turkish tourists for sustainable hotels and its impact on their hotel selection
(MTCON’23, 2023)The United Nations defined sustainability in 1987 as meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. Due to reasons such as climate changes, drought, ... -
Procurement and sales management with process management approach
(Frontpage Publications, 2018)A company's buying and selling departments are focused on responding to the types of demand that we can classify as internal and external demand. Although internal demand comes from other parts of the company, external ...