• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği

Thumbnail
Göster/Aç
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği.pdf (1.939Mb)
Tarih
2022
Yazar
Karasakal, Sezer
Doğan, Oğuz
Yücesoy, Selçuk
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi sağlamıştır. Yapılan bu yorumlar turistlerin destinasyon, otel ve gezi güzergahı seçimlerinde etkili olmaktadır. Bu çalışmanın amacı Airbnb’de listelenen ve Antalya’da bulunan tesisler hakkında yapılmış olan yorumları inceleyerek ziyaretçilerin memnun kaldıkları ve şikâyetçi oldukları kategorileri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ile ilgili 24.05.2022 tarihine kadar yapılmış olan yorumlar Python programlama dili yardımıyla indirilmiştir. Toplam 2.526 yoruma içerik analizi uygulanarak alt kategoriler ve temalar belirlenmiştir (konaklama hizmetleri, çevresel faktörler, fiziksel özellikler, ev sahibi, fiyat ve uyuşma). Airbnb platformu üzerinden yapılmış bu yorumların incelenmesi, şikâyet ve memnuniyetlerinin ortaya konması, ev sahiplerinin mevcut durumunu görmesine yardımcı olacaktır. Böylece Airbnb ev sahipleri daha rasyonel kararlar ile rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir.
 
There are almost five billion people in the world use the internet. The widespread use of internet has enabled the end user to make comments about products and services on social media, blogs and various sites. These comments have influence on tourists' choice on destination, hotel, tour route. The aim of this study is to determine the categories that visitors were satisfied with and complain about by examining the comments made about the facilities listed on Airbnb and located in Antalya. In line with this purpose, the comments made until 24.05.2022 about Antalya downloaded with the help of Python programming language. Sub-categories and themes were determined by applying content analysis to 2.526 comments (accommodation services, environmental factors, physical features, host, price and match). Examining these comments on the Airbnb platform, finding out the complaints and satisfactions will help the Airbnb hosts to see the current situation. Thus, Airbnb hosts will be able to develop competitive strategies with more rational decisions.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1335
Koleksiyonlar
  • Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.