Tür "info:eu-repo/semantics/conferenceObject" için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 33, listelenen: 1-20
-
Agrı-tourısm potential of Gazipaşa as an alternative to urban tourism
(4th International Tourism Congress (ITC 2019), 2019)Tourists travel for many reasons as they are attracted by many historical, natural, socio-cultural attributes of tourism destinations. Tourism is a global industry with an average growth rate of 3.9 % on the global arena ... -
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
(22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ... -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Arkeo-turizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Dünya Göç Hareketleri Sempozyumu, 2022)“İlk insanlar, mağaralar ve ilk barınaklar… Bu ilişki insan türünün dünya üzerinde göründüğü ilk andan itibaren başlamış ve milyonlarca yıl sürerek zamanımıza kadar ulaşmıştır” (Taşkıran, 2018: 62). Bu ilişkide insanlık ... -
Assessment of hotel guest relations from the aspect of repeat guests
(5th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, 2018)One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of competition (Kandampully and Suhartanto, 2000). Hotels try to develop many strategies to be able to cope with competition. ... -
Coğrafi İşaretli (Cİ) ürünlerin sürdürülebilir tutum üzerindeki rolü: Cİ farkındalığı, Z kuşağının satın alma davranışını nasıl teşvik ediyor?
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023)Kırsal turizm destinasyonlarında “coğrafi işaretli” (Cİ) ürünlerin popülerliği artmaktadır. Bugüne kadarki mevcut alanyazında Cİ’lerle ilgili nicel çalışmaların sayısı sınırlı kalırken, nitel çalışmaların daha ağırlıklı ... -
Destination attributes affecting travel intention: research on generation Z
(2022)Destination attributes play a significant role to attract tourists to destinations. It is important to identify which aspects of a destination are considered in destination choice process and effects on intention to travel ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Applied Research International Conference on Business Administration (ARICBA), 2019)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. The tourism industry is one of the first service industries to adapt and use ... -
Do Turkish tourism players show interest for metaverse?
(MTCON’23, 2023)The evolution of Web 3.0 has brought many new technological transitions to our lives. Although, it is not a very recent application, metaverse has become widely known after Marc Zuckerberg’s investment and interest. Meta ... -
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ... -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
(II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ... -
Ethical food entrepreneurship: a review of the literature and a case analysis based on ethical matri
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023) -
Etik boyutuyla gıda ekosistemi: sorunlar ve ileriye dönük yaklaşımlar
(4. Uluslararası Tarım ve Gıda Etiği Kongresi, 2023)Bu bildiri, karmaşık yapılı gıda ekosisteminin sürdürülebilirlik ve etik boyutları incelemektedir. Gıda ekosisteminin üre tim, tüketim, pazarlama, tarım, hayvancılık ve lojistik gibi farklı alanlarına odaklanarak, her ... -
Exploring the role of destination familiarity on flow experience
(4. International Cappadocia Scientific Research Congress, 2023)People can obtain a variety of information that will familiarize them with a destination. This research aims to explore the link between destination familiarity and flow experience. For this purpose, the data were collected ... -
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ... -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
(20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ...