Yayın tarihi için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 147, listelenen: 1-20
-
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
(Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
(III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ... -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
(II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ... -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students
(II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2018)Researchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes ... -
Exploring the performance of hotels’ websites for guests with disabilities: a content analysis approach
(Business & Management Studies: An International Journal, 2018)The globally rising awareness about the social inclusion of individuals with disabilities also influences the tourism and hospitality industry in Turkey. This exploratory research focuses on the disability related content ... -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018)