Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
Özet
Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiş, rezervasyon ve bilgi talebinde bulunularak veriler toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular; Konaklama işletmelerinin yıldız sayısı ve biçim arasında pozitif bir ilişki olduğunu, dolayısıyla otellerin yıldız sayıları arttıkça e-postalara biçimsel olarak daha fazla önem verdiklerini göstermiştir. Ayrıca işletmelerin Türkçe e-postalara İngilizce e-postalara oranla biçimsel olarak daha fazla önem gösterdikleri belirlenmiştir. Sonuçlar web tabanlı ortamlarda daha sonra yapılacak çalışmalara ışık tutucu mahiyettedir. In this study, level of e-mail usage have been viewed ofhotels with 2, 3, 4 and 5 star in Capadocia region. In order to collect datas mystery guest approach has been used and e-mails have been sent to lodging enterprises in Turkish and English about reservation and information. Findings revealed that; a positive corelation has been identified between forms of responses and stars, so as the numbers of the stars increase hotels pay more importance to form of e-mail. Additionally, hotels pay more attention to Turkish e-mails than English ones in terms of form. Results of this study will inspire the following research on web-based environments.