Tür "info:eu-repo/semantics/article" için Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management listeleme
Toplam kayıt 51, listelenen: 1-20
-
Aile işletmelerinde örgütsel yedekleme sürecine yönelik bir değerlendirme
(Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), 2019)Ülke ekonomilerinin bel kemiği niteliğinde olan aile işletmeleri, dünyanın hemen hemen her ülkesinde ekonomik faaliyetlerin büyük kısmını gerçekleştirmekte, birçok ülkede küçük ve orta ölçekli işletmelerin neredeyse tamamına ... -
Aile işletmelerinde stratejik yönetim ve turizm işletmelerinin stratejik yönetimine ilişkin bir değerlendirme
(Sosyal Çalışmalar Üzerine Akademik Perspektif Dergisi, 2020)Dünya genelinde, ekonomilerin bel kemiği olarak bilinen aile işletmeleri; esneklik, değişebilirlik, pazar boşluklarını hızlı fark etme ve nüfuz etme gibi stratejik reflekslerin her zamankinden daha fazla önem kazandığı ... -
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ... -
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Atatürk Orman Çiftliği Müze ve Sergi Salonu’nun Türkiye’deki gastronomi müzeleri açısından değerlendirilmesi
(2023)Gastronomi müzeleri, mutfak kültürlerinin korunmasında, sürdürülebilirliğinde, gelecek nesillere aktarılması ve destinasyon çekicilik unsuru olarak değerlendirilmesinde oldukça önemli roller üst- lenmektedir. Kâr amacı ... -
Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
(Routledge, 2023)Mobile applications have become an indispensable marketing medium for tourism companies. Given that half of the users delete the applications soon after completing their transactions, it is vital ... -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey
(International Journal of Management Economics and Business, 2018)As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in ... -
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ... -
Covid-19’un turizm fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumu üzerindeki etkisi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemisinin Turizm Fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumları üzerindeki etkisini değerlendirmektir. COVID-19 pandemisinin etkileri üniversite öğrencileri üzerinde farklı ... -
Cross-nationality importance performance analysis of Middle East all-inclusive mass tourism destination image
(Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2020)Purpose – The paper aims to analyze cognitive attributes affecting the overall destination image perception of British, German, and Russian tourists toward Antalya, a well-positioned mass tourism destination in the East ... -
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ... -
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ... -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Destination image perception patterns of tourist typologies
(International Journal of Tourism Research, 2020)Conceptual and empirical typologies comprising the intersection of personal and social characteristics of tourists have similarities and differences with respect to image perception of a destination. This study examines ... -
Digital marketing practices: trends and challenges for the tourism industry
(Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)The tourism industry has been facing a tremendous change in services due to the fast developing digital and smart applications in technology. Digital marketing has been changing many types of operations and influencing ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
E-ticaret’te müşteri güven algısı: y ve z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2022)Amaç - Bu araştırmanın amacı, Y ve Z Kuşağı’nda yer alan tüketici grubunun e-ticarete yönelik güven algılarını incelemektir. Yöntem - Araştırma kapsamında e-ticarete güven olgusunu etkileyen faktörler yapısal eşitlik ... -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(International Journal of Business, Human and Social Sciences, 2019)Distribution channels play significant role for hotels. Direct and indirect selling options of hotel rooms have been increased especially with the help of new technologies, i.e. hotel’s own web sites and online booking ... -
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ...