Browsing Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism by Title
Now showing items 64-83 of 160
-
Gastronomi dergisi ABÜ tanıtım röportajı
(Gastronomi Dergisi, 2019)Antalya Bilim Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü tanıtım ropörtajı -
Global perspectives on the opportunities and future directions of health tourism
(IGI Global, 2023) -
The good, the bad, the well-connected
(2019)In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without the inclusion of any particular spatial arrangement of players, traditional ... -
The good, the bad, the well-connected
(International Journal of Game Theory, 2021)In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without including any particular spatial arrangement of players, traditional ... -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Halk kültürü inanışları bağlamında fal ve kehanet ritüelleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Helal turizm kavramı: tanımı ve kapsamı
(Eğitim Yayınevi, 2019)Turizm sektörüne olan ilgi, bireylerin değerlendirebilecekleri boş zamanlarının ve gelir düzeylerinin artmasına bağlı olarak, son yıllarda giderek artmaktadır. Bu sebeple hızla gelişen sektörlerin başında gelmektedir. ... -
How does perceived crowding moderate tourist shopping experience and satisfaction relationship?
(International Journal of Tourism Cities, 2020)Purpose The purpose of this study is to investigate the direct impact of shopping experience of tourists on their satisfaction with shopping, while perceived crowding is used as a moderator in this relationship. Desi ... -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2022)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality in ... -
How to create flow experience during travel: the role of destination attributes
(Journal of Vacation Marketing, 2021)Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore the relationships ... -
Impact of Covid 19 Pandemic on Tourism in Turkey
(International Hellenic University, 2022)There has been a severe loss in tourism in 2020 and 2021 due to the Covid 19 pandemic in Turkey as it has been all over the world. This research aims to enlighten the impact of Covid-19 on tourism in Turkey. The research ... -
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020) -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Implementing marketing strategies for a niche business: case of talya herbal products
(Journal of Social Research and Management, 2023)Medicinal and aromatic plants (MAPs) products became more popular during and after the Covid-19 pandemic. MAPs production and marketing could be accepted as a niche business. The purpose of this study is to examine the ... -
İlhami Ahmet Bozkurt
(Detay Yayıncılık, 2020) -
İlhami Ahmet Bozkurt
(Detay Yayıncılık, 2022)Bozkurt, İlhami Ahmet (1952 – ) Tur Operatörü, Incoming/outgoing Acentası ve STK yöneticisi. Türkiye acentalarının düzenleyici ve denetleyici kurumu olan TÜRSAB’da 1984-1987 dönemi ve 1987- 1989 dönemi yönetim kurulu ... -
İş yeri maneviyatı kavramının turizm işletmeleri açısından değerlendirilmesi
(Detay Yayıncılık, 2021)İşyeri maneviyatı konusuna olan ilgi, artarak devam etmektedir. Günümüzde, değişken iş çevresi, yeni teknolojiler, hızlı çevresel değişimler, yaşanan krizler gibi etmenler, iş ortamlarındaki stresi ve işgörenler üzerindeki ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
(Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Karain Mağarası
(Detay Yayıncılık, 2022)