Başlık için Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism listeleme
Toplam kayıt 193, listelenen: 91-110
-
Impact of Covid 19 Pandemic on Tourism in Turkey
(International Hellenic University, 2022)There has been a severe loss in tourism in 2020 and 2021 due to the Covid 19 pandemic in Turkey as it has been all over the world. This research aims to enlighten the impact of Covid-19 on tourism in Turkey. The research ... -
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ... -
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020) -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Implementing marketing strategies for a niche business: case of talya herbal products
(2023)Medicinal and aromatic plants (MAPs) products became more popular during and after the Covid-19 pandemic. MAPs production and marketing could be accepted as a niche business. The purpose of this study is to examine the ... -
İlhami Ahmet Bozkurt
(Detay Yayıncılık, 2020) -
İlhami Ahmet Bozkurt
(Detay Yayıncılık, 2022)Bozkurt, İlhami Ahmet (1952 – ) Tur Operatörü, Incoming/outgoing Acentası ve STK yöneticisi. Türkiye acentalarının düzenleyici ve denetleyici kurumu olan TÜRSAB’da 1984-1987 dönemi ve 1987- 1989 dönemi yönetim kurulu ... -
İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik
(Detay Yayıncılık, 2023)Turizm sektörü, hizmet temelli bir sektör olup, insanın insana hizmet ettiği ve takım bilincinin gerekli olduğu bir alandır. Ne var ki, uzun çalışma saatleri, mevsimsellik ve değişen beklentiler bu sektörde çalışanlar ... -
İş yeri maneviyatı kavramının turizm işletmeleri açısından değerlendirilmesi
(Detay Yayıncılık, 2021)İşyeri maneviyatı konusuna olan ilgi, artarak devam etmektedir. Günümüzde, değişken iş çevresi, yeni teknolojiler, hızlı çevresel değişimler, yaşanan krizler gibi etmenler, iş ortamlarındaki stresi ve işgörenler üzerindeki ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
(Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Karain Mağarası
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
(Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
(20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ... -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ... -
Kültürel miras yönetimi nedir?
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Kültürel miras yönetimi (veya güncel araştırmalarda değinildiği gibi ‘miras yönetimi’), farklı kültürel alanları ve insanlığın yaşayan kültürel değerlerini etkileyen unsurları inceleyen disiplindir. Temel prensibi kültürel ... -
Kyaneai Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Letting AI make decisions for me: an empirical examination of hotel guests’ acceptance of technology agency
(Emerald Publishing, 2023)Purpose This study aims to examine hotel guests’ acceptance of technology agency – the extent to which they would let artificial intelligence (AI)-based systems make decisions for them when staying in hotels. The examination ... -
Management Shadowing Program: an incubator for prospective managers in the tourism and hospitality industry
(Mediterranean Journal of Humanities (MJH), 2019)The hospitality industry needs qualified work-ready graduates with skills but unfortunately tourism students are changing their career paths outside tourism and/or cannot obtain a managerial perspective. The Management ...