Browsing Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism by Title
Now showing items 130-149 of 163
-
Tarım turizmi ve pazarlama
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Tarım turizminin gelişim potansiyeline yönelik çiftçilerin tutumlarının araştırılması
(Turizm Akademik Dergisi, 2020)Araştırmanın amacı, tarım turizmi konusunda ilerleme potansiyeli olan bir yerleşim yerinde, tarım turizminin uygulanılabilirliğini sorgulamak üzere, çiftçilerin tutum ve düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma, turizm ... -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2018)Researchers agree that destination image is a multi-dimensional and complex structure of attitude. Social psychology suggests that attitudes are composed of affective, cognitive, and conative components. This study contributes ... -
Testing destination image scale invariance among British, German and Russian tourists: a multigroup confirmatory factor analysis
(10th World Conference for Graduate Research in Tourism Hospitality and Leisure, 2018) -
Testing destination image scale invariance for intergroup comparison
(Tourism Analysis, 2020)In destination image studies, researchers often compare individuals and groups with measurement scales. Classical Test Theory (CTT) assumes, when comparing groups, that scale measures the same social psychological construct ... -
TGS (Turkish Ground Services)
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme
(Turistika, 2022)Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ... -
Travel motivations of Y and Z generations
(IV. International Applied Social Sciences Congress, 2020)Introduction: It is quite important to understand and predict the travel motivations of Y and Z generations to be able to make future plans and strategies. Aim: The aim of this research is to determine the travel motivations ... -
Tur kuponu
(Detay Yayıncılık, 2022)Tur kuponu Günübirlik tur satışı sonrasında yolcuya verilen turu satınaldığına ilişkin belge “voucher” Acentelerin otellerde düzenledikleri hoş geldiniz ve bilgilendirme içerikli sunumlarda tanıtımı yapılan günlük tur ... -
Tur yönetimi kavramı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019) -
Turist memnuniyetsizliğe sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
Turist rehberlerinin mesleki yeterliliklerinin destinasyon imajına ve memnuniyetine etkisi
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2019)Turizm ile ilgili alanyazında turistlerin ziyaret ettikleri destinasyonlara yönelik imaj algıları ve genel memnuniyetleri ile kendilerine eşlik eden turist rehberlerine yönelik değerlendirmeleri bir arada ele alan sınırlı ... -
Turist rehberlerinin psikolojik dayanıklılığının psikolojik iyi oluş ve yaşam kalitesi üzerindeki ilişkisinde iyimserliğin aracılık rolü
(II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018) -
Turistlerin destinasyon çekicilikleri algıları, akış deneyimi, pozitif duygu ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma
(Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 2020)Bu çalışma, Antalya’yı ziyaret eden İngiliz, Alman ve Rus turistlerin destinasyon çekiciliklerine yönelik algılarını, akış deneyimi (odaklanma, zamanın dönüşümü ve öz bilinç kaybı) durumlarını, pozitif duygu durumlarını ... -
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ... -
Turizm işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının satın alma niyeti üzerindeki etkileri: turistlere yönelik bir araştırma
(Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 2017)Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların ... -
Turizm rehberliği lisansüstü eğitiminde alan dışı öğrenci alımı paradoksu
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)The Article 23 which takes place in Tourist Guide Profession Regulation states; “undergraduate, bachelor and master degree graduates of the department of Tourist Guide program and who is acquired with sufficient foreign ...