Now showing items 92-111 of 163

    • Management Shadowing Program: an incubator for prospective managers in the tourism and hospitality industry 

      Ceylan, Demet; Özyeşil, Duygu (Mediterranean Journal of Humanities (MJH), 2019)
      The hospitality industry needs qualified work-ready graduates with skills but unfortunately tourism students are changing their career paths outside tourism and/or cannot obtain a managerial perspective. The Management ...
    • Management Shadowing: as a tool for improving managerial and entrepreneurial skills of tourism students 

      Ceylan, Demet (II. International Conference on Tourism Dynamics and Trends held in Seville from 26 th th -29 June 2017, 2017)
      Cooperation between hospitality companies and higher education institutions is the key factor for successful placement of graduates as well as advancement of tourism and hospitality industry. Even before graduation, it ...
    • Managing the intercultural differences in guest relations management 

      Başer, Gözdegül (III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)
      Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ...
    • A mathematical model for human-to-human transmission of COVID-19: a case study for Turkey’s data 

      Cengizci, Süleyman; Dursun Cengizci, Aslıhan; Uğur, Ömür (Mathematical Biosciences and Engineering, 2021)
      In this study, a mathematical model for simulating the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is presented for Turkey’s data. For this purpose, the total population is classified into eight ...
    • Mathematical modeling of the COVID-19 spread: a case of Turkey 

      Cengizci, Süleyman; Uğur, Ömür; Dursun Cengizci, Aslıhan (Australia and New Zealand Industrial and Applied Mathematics (ANZIAM), 2021)
      In this presentation, a mathematical model for the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is investigated. For this purpose, the total population is classified into eight epidemiological ...
    • Medical tourism: understanding the phenomenon 

      Doğan, Oğuz; Yüzbaşıoğlu, Nedim (IGI Global, 2021)
      The number of travels around the world to benefit from health services provided abroad is increasing every year. The high level of global demand for health services has influenced the rapid development of the medical tourism ...
    • Medikal turizm kapsamında hizmet veren sağlık kuruluşlarının sosyal medya kullanım düzeyleri: facebook üzerine bir araştırma 

      Yüzbaşıoğlu, Nedim; Doğan, Oğuz; Kocabıyık, Mustafa Said (19. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)
      Medikal turizm hizmetlerine olan talebin giderek artmasına bağlı olarak, sektörde hizmet veren destinasyon sayısı artış göstermiştir. Bu durum, sektörde pay sahibi olmak veya var olan payını artırmak isteyen destinasyonlar ...
    • Mehmet Teoman Alemdar 

      Ceylan, Demet (Detay Yayıncılık, 2022)
      Alemdar, Mehmet Teoman (1956 – ) Turizm Eğitimcisi, Otel Yöneticisi. Galatasaray Lisesinden 1977 yılında mezun olmadan önce Maçka Oteli’nde çalışarak turizm sektörüne giriş yapmış, ardından Tepebaşı Etap İstanbul Oteli'ne ...
    • Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek 

      Başer, Gözdegül (Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
      Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ...
    • Muz tüketiminin beslenmedeki rolü 

      Öziyci, Hatice Reyhan (İnteraktif Muz E-Çalıştayı, 2021)
      Sahip olduğu zengin besinsel içeriği muz meyvesini gıda maddelerinin zenginleştirilmesi ve fonksiyonel özellik kazanması için olağanüstü bir besleyici bileşen kaynağına dönüştürmüştür. Meyvenin hem kabuk hem de meyve eti ...
    • Müze ve örenyerlerinde mobil uygulama deneyimleri: Türkiye'nin müzeleri ve müzelerin sesi uygulamalarına yönelik bir inceleme 

      Doğan, Oğuz (IV. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi, 2022)
      Turizm sektörü, iş yapma süreçlerini gelişen teknolojiye uyarlayarak misafir deneyimini artırmayı hedeflemektedir. Bu sebeple, online rezervasyon sistemleri, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamaları, ...
    • Myra Antik Kenti 

      Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022)
    • Nevin Akçelik 

      Başer, Gözdegül (Detay Yayıncılık, 2020)
    • Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması 

      Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz (III. Turizm Şurası, 2017)
      Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ...
    • Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları 

      Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Yasar University, 2019)
      2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ...
    • Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi 

      Ceylan, Demet (Detay Yayıncılık, 2022)
      Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. Antalya Koleji ruhunun turizme yansıması 1980-81 eğitim öğretim yılında 125 öğrenci ile faaliyete geçen Antalya Koleji, Antalya’nın yerli ve köklü ailelerinden oluşan ...
    • Procurement and sales management with process management approach 

      Aidinov, Ali Sofa; Ceylan, Demet; Talay, Işılay (Frontpage Publications, 2018)
      A company's buying and selling departments are focused on responding to the types of demand that we can classify as internal and external demand. Although internal demand comes from other parts of the company, external ...
    • Prof. Dr. Fatma Bike Kocaoğlu 

      Ceylan, Demet (Detay Yayıncılık, 2022)
      Kocaoğlu, Fatma Bike (1945– ) Halk Sağlığı Uzmanı, Gastronomi ve Mutfak Sanatları Eğitimcisi, Yiyecek İçecek Akademi Direktörü, Dekan, Akademisyen ve Araştırmacı. TED Ankara kolejinden mezun olduktan sonra Hacettepe ...
    • The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry 

      Başer, Gözdegül (Paradigma Akademi Yayınları, 2019)
      The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ...
    • The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry 

      Başer, Gözdegül (III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)
      Tourism is being expected to show a sustained annual growth of 4.4 % in the number of arrivals between 2010-2030 for the emerging markets (UNWTO, 2019). Considering that tourism is a multidimensional service system covering ...