Başlık için Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism listeleme
Toplam kayıt 193, listelenen: 174-193
-
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ... -
Turizm işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının satın alma niyeti üzerindeki etkileri: turistlere yönelik bir araştırma
(Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 2017)Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların ... -
Turizm rehberliği lisansüstü eğitiminde alan dışı öğrenci alımı paradoksu
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)The Article 23 which takes place in Tourist Guide Profession Regulation states; “undergraduate, bachelor and master degree graduates of the department of Tourist Guide program and who is acquired with sufficient foreign ... -
Turizm rehberliği uzmanlaşma eğitiminde farkındalık yaratma: turizm paydaşlarına yönelik bir durum çalışması
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)Profesyonel turizm rehberlerinin almış oldukları eğitim ve mesleki yaşamları boyuncaedindikleri deneyim, sundukları hizmetin kalitesi üzerinde oldukça etkilidir. Rehberlikte uzmanlaşma eğitimi konusu, ... -
Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi
(International West Asia Congress of Tourism Research, 2018)Bu araştırmanın amacı, Antalya Bölgesi’ndeki turizm yatırımcılarının, yatırım yapma süreçlerinde yatırım kararlarını nasıl aldıkları, hangi içsel ve dışsal nedenlerle hareket ettiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zeka
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Turizm ve otel işletmelerinde yapay zeka ve etik
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Turizm yatırım teşvikleri çerçevesinde Antalya
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Kamu yatırım teşvikleri, yatırım kararlarını yönlendiren, farklı bölgelere ve sektörlere verilebilen, çeşitli kapsamlardaki imtiyazlardır. Turizm alanında verilen desteklerden yüksek oranda yararlanan şehirlerden biri ... -
Turizmde dijital tüketicilerin faydalandıkları dijital teknolojiler ve platformlar
(Eğitim Yayınevi, 2020) -
Turkey’s tourist profile: a document analysis for future implications
(Journal of Tourism and Hospitality Management, 2018)This paper aims to present an analysis of tourist profile in Turkey through a document analysis. The study covers the review of Türsab (Association of Turkish Travel Agencies) magazines published in years of 2000-2017 as ... -
The understanding of workplace spirituality among a group of human resource managers: meaning, influencing factors and practices
(Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - ENAD, 2019)The purpose of this paper was to find out how workplace spirituality was understood by a group of human resource managers from Turkey and how it was practised in their companies. The research methodology was qualitative, ... -
University education and creativity: an assessment from the student’s perspective
(Eurasian Journal of Educational Research - EJERAnı Yayıncılık, 2019)Problem Statement: Universities are the institutions responsible for carrying out scientific research and raising highly qualified human power. Highly qualified human power are intellectuals equipped with knowledge andskills ... -
The use of mobile applications for travel booking: impacts of application quality and brand trust
(Journal of Vacation Marketing, 2021)The increasing use of mobile applications by travellers and the high adaption of tourism companies into this new contact and sales platform, made it necessary to comprehensively investigate the mobile application users’ ... -
Using data mining techniques for profiling profitable hotel customers: an application of RFM analysis
(Tourism Management Perspectives, 2016)This study focuses on profiling profitable hotel customers by RFM analysis, which is a data mining technique. In RFM analysis, Recency, Frequency and Monetary indicators are employed for discovering the nature of the ... -
Üçüncü yaş turizmi kapsamında yapılan çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi
(2023)Bu çalışmada üçüncü yaş turizmi kapsamında uluslararası ve ulusal düzeyde gerçekleştirilmiş olan akademik çalışmaların, bibliyometrik analiz yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan taramada WoS ... -
What influences the consumers' choice of tropical fruits?
(International Symposium on Tropical Fruits (ISTF2021), 2021)New discoveries are very important for the consumers who get tired of old routines and are looking for new tastes. Thus, tropical fruits are amazing alternatives for the who are willing to try different varieties. This ... -
Who really makes the holiday decision: is it the buyer or the seller?
(Routhledge, 2022)Marketing of holiday products and services is a result of joint effort towards identifying the value of the holiday in the eyes of beholder. Understanding how the holiday decision is made impact on the values and expectations ... -
Workplace spirituality understanding of human resource managers : meaning, dynamics and practices
(Anı Yayıncılık, 2019)The purpose of this paper was to find out how workplace spirituality was understood by a group of human resource managers from Turkey and how it was practised in their companies. The research methodology was qualitative, ... -
Yolcu
(Detay Yayıncılık, 2022)Yolcu Daimi ikametgahından geçici süre ile ayrılarak seyahat eden, seyahat aracını kullanmayan ve seyahat etmek için bilet alan kişi. Kara, hava, deniz ve uzay seyahatlerine katılan ve seyahat aracını kullanmayan, bu ... -
Yurt dışı rehberliği alanında uzmanlaşma
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019)