Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarasakal, Sezer
dc.contributor.authorDursun Cengizci, Aslıhan
dc.date.accessioned2019-11-22T11:46:04Z
dc.date.available2019-11-22T11:46:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKarasakal, S. & Dursun, A. (2018). Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(1), 23-37.tr_TR
dc.identifier.issn2148-5321
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/132
dc.description.abstractBu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve tercih ettikleri destinasyonlar bazında tespit edilmesi amaçlanmıştır. Gerçekleştirilen çalışmada motivasyon boyutları ele alınırken; turistlerin milliyetleri ile itici faktörler, destinasyon tercihleri ileçekici faktörler birlikte incelenmiştir. Yapılan literatür taramasının sonuçlarına göre, en çok bulunan itici faktörler; kaçış, rahatlama, yenilik, sosyalleşme, bilgi arayışı, prestij, aile/arkadaş birlikteliği ve ego tatminiyken; en çok bulunan çekici faktörlerin tarihi alanlar, doğal güzellikler, etkinlikler, kültür, güvenlik, hava/ iklim, alışveriş, ekonomiklik vetemizlik olduğu görülmüştür.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study is to review the literature on pull and push motivation factors for destinations, and to determine the most common factorsby visitor nationality and preferred destination. During the examination of motivation dimensions;we considered together the tourist nationality with push factors and the destination preferences with pull factors. According to the results of our literature review, we can conclude that the most common push factors are escape, relaxation, novelty, socialization, information seeking, prestige, family/friends togetherness and ego enhancement while the most common pull factors are historical areas, natural beauties, activities, culture, security, weather/climate, shopping, economy and cleanliness.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherJournal of Recreation and Tourism Researchen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectTourist motivationen_US
dc.subjectPush factorsen_US
dc.subjectPull factorsen_US
dc.subjectDestinasyontr_TR
dc.subjectTurist motivasyonutr_TR
dc.subjectİtici faktörlertr_TR
dc.subjectÇekici faktörlertr_TR
dc.titleDestinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage23
dc.identifier.endpage37
dc.contributor.orcid0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.orcid0000-0002-9794-4627 [Dursun Cengizci, Aslıhan]
dc.contributor.abuauthorKarasakal, Sezer
dc.contributor.abuauthorDursun Cengizci, Aslıhan
dc.contributor.yokid221599 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.yokid258050 [Dursun Cengizci, Aslıhan]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster