Search
Now showing items 1-10 of 76
Global supply chain design under fluctuating antidumping tax rates for export
(EURO 2019 - Dublin Congress Board, 2019)
Profit from exports for a country could be substantially a ected in case
of a sudden increase in the antidumping tax rates of a major importing
country. There have been recent fluctuations in antidumping taxes
applied ...
Investigating the current position of brand extensions in recent literature
(Atlas 10th International Social Sciences Congress, 2023)
Human beings seek variety in different kinds of matters. It is seen that throughout the years of human evolution, there is not a static behavior rather a dynamic behavior is observed. From a consumer’s perspective, a similar ...
Determinants of learning management systems adoption in Nigeria: A hybrid SEM and artificial neural network approach
(Education and Information Technologies, 2020)
Research has shown that technology, when used prudently, has the potential to improve instruction and learning both in and out of the classroom. Only a handful of African tertiary institutions have fully deployed learning ...
Courage management: courage as a management tool
(IVPE, 2020)
Fairness reactions to personnel selection methods: a field study in the Turkish sample
(İş ve İnsan Dergisi, 2019)
The current study examines the fairness reactions to 10 personnel selection methods in a sample consists of 240 Turkish university senior students. According to the findings of the study, interviews were the most favorably ...
The effect of market and technological turbulence on innovation performance in nascent enterprises the moderating role of entrepreneur’s courage
(Walter de Gruyter, 2023)
Adapting to market and technological turbulence is essential for survival in a developing enterprise and requires making changes. Firms may need to increase their innovation performance to keep up and struggle with these ...
Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case
(Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2022)
In today’s highly competitive market, celebrity endorsement is a widely used marketing technique in marketing communications; a credible strategy endorsed by brands not only used to attract and engage target customers in ...
Duygusal emek ile işe yabancılaşma ilişkisinde psikolojik sermayenin düzenleyici rolü
(Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2019)
Turizm işletmelerinde ürün ve hizmetlerin üretildiği anda tüketilmesi özelliği çalışanlar ile müşteriler arasında etkileşim yaşanmasına neden olmaktadır. Bu etkileşimde çalışanların müşterilere davranışları aracılığıyla ...
Güvenlik iklimi ve güvenlik kültürünün işyeri yaralanmaları üzerine etkisinde güvenlik davranışlarının aracılık rolü: döküm sanayinde bir araştırma
(Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)
İnsanlar iş hayatlarında olduğu gibi sosyal hayatlarında da güven içerisinde olmayı isterler. Ancak bazı meslekler vardır ki (madencilik, demir-çelik, metal döküm sanayi vb.) zaman zaman iş kazası durumları ve beraberinde ...
Gayri resmi iletişimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2019)
Her başarının temelinde iletişim bulunmaktadır. İnsanların karşılıklı iş birliği içinde çalışabilmesi birbirleri ile iletişim kurmasına bağlıdır. Örgütteki iletişim, resmi ve gayri resmi iletişim olmak üzere ikiye ayrılır. ...