AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
Abstract
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi sağlamıştır. Yapılan bu yorumlar turistlerin destinasyon, otel ve gezi güzergahı seçimlerinde etkili olmaktadır. Bu çalışmanın amacı Airbnb’de listelenen ve Antalya’da bulunan tesisler hakkında yapılmış olan yorumları inceleyerek ziyaretçilerin memnun kaldıkları ve şikâyetçi oldukları kategorileri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ile ilgili 24.05.2022 tarihine kadar yapılmış olan yorumlar Python programlama dili yardımıyla indirilmiştir. Toplam 2.526 yoruma içerik analizi uygulanarak alt kategoriler ve temalar belirlenmiştir (konaklama hizmetleri, çevresel faktörler, fiziksel özellikler, ev sahibi, fiyat ve uyuşma). Airbnb platformu üzerinden yapılmış bu yorumların incelenmesi, şikâyet ve memnuniyetlerinin ortaya konması, ev sahiplerinin mevcut durumunu görmesine yardımcı olacaktır. Böylece Airbnb ev sahipleri daha rasyonel kararlar ile rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir. There are almost five billion people in the world use the internet. The
widespread use of internet has enabled the end user to make comments about products and services on social media, blogs and various sites. These
comments have influence on tourists' choice on destination, hotel, tour
route. The aim of this study is to determine the categories that visitors were
satisfied with and complain about by examining the comments made about
the facilities listed on Airbnb and located in Antalya. In line with this
purpose, the comments made until 24.05.2022 about Antalya downloaded
with the help of Python programming language. Sub-categories and themes
were determined by applying content analysis to 2.526 comments
(accommodation services, environmental factors, physical features, host,
price and match). Examining these comments on the Airbnb platform,
finding out the complaints and satisfactions will help the Airbnb hosts to
see the current situation. Thus, Airbnb hosts will be able to develop
competitive strategies with more rational decisions.