Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarasakal, Sezer
dc.contributor.authorDoğan, Oğuz
dc.contributor.authorYücesoy, Selçuk
dc.contributor.editorYeşiltaş, Murat
dc.date.accessioned2023-01-03T13:11:21Z
dc.date.available2023-01-03T13:11:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKarasakal, S., Doğan, O. & Yücesoy, S. (2022). AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği. Yeşiltaş, M. (Ed.). 22. Ulusal Turizm Kongresi "Spor Turizmi", 27-29 Ekim 2022.tr_TR
dc.identifier.isbn9786052547007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1335
dc.descriptionUlusal Turizm Kongresi (22. : 2022 : Burdur, Türkiye)tr_TR
dc.description.abstractDünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi sağlamıştır. Yapılan bu yorumlar turistlerin destinasyon, otel ve gezi güzergahı seçimlerinde etkili olmaktadır. Bu çalışmanın amacı Airbnb’de listelenen ve Antalya’da bulunan tesisler hakkında yapılmış olan yorumları inceleyerek ziyaretçilerin memnun kaldıkları ve şikâyetçi oldukları kategorileri belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Antalya ile ilgili 24.05.2022 tarihine kadar yapılmış olan yorumlar Python programlama dili yardımıyla indirilmiştir. Toplam 2.526 yoruma içerik analizi uygulanarak alt kategoriler ve temalar belirlenmiştir (konaklama hizmetleri, çevresel faktörler, fiziksel özellikler, ev sahibi, fiyat ve uyuşma). Airbnb platformu üzerinden yapılmış bu yorumların incelenmesi, şikâyet ve memnuniyetlerinin ortaya konması, ev sahiplerinin mevcut durumunu görmesine yardımcı olacaktır. Böylece Airbnb ev sahipleri daha rasyonel kararlar ile rekabet stratejileri geliştirebileceklerdir.tr_TR
dc.description.abstractThere are almost five billion people in the world use the internet. The widespread use of internet has enabled the end user to make comments about products and services on social media, blogs and various sites. These comments have influence on tourists' choice on destination, hotel, tour route. The aim of this study is to determine the categories that visitors were satisfied with and complain about by examining the comments made about the facilities listed on Airbnb and located in Antalya. In line with this purpose, the comments made until 24.05.2022 about Antalya downloaded with the help of Python programming language. Sub-categories and themes were determined by applying content analysis to 2.526 comments (accommodation services, environmental factors, physical features, host, price and match). Examining these comments on the Airbnb platform, finding out the complaints and satisfactions will help the Airbnb hosts to see the current situation. Thus, Airbnb hosts will be able to develop competitive strategies with more rational decisions.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisher22. Ulusal Turizm Kongresitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAirbnben_US
dc.subjectAirbnbtr_TR
dc.subjectOnline commenten_US
dc.subjectÇevrimiçi yorumtr_TR
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subjectSharing economyen_US
dc.subjectPaylaşım ekonomisitr_TR
dc.subjectAntalyaen_US
dc.subjectAntalyatr_TR
dc.titleAIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneğitr_TR
dc.title.alternativeResearch on AIRBNB review: the case of Antalyaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.startpage417
dc.identifier.endpage430
dc.contributor.orcid0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.orcid0000-0002-3038-1719 [Doğan, Oğuz]
dc.contributor.abuauthorKarasakal, Sezer
dc.contributor.abuauthorDoğan, Oğuz
dc.contributor.yokid221599 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.yokid260797 [Doğan, Oğuz]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster