İş yeri maneviyatı kavramının turizm işletmeleri açısından değerlendirilmesi
Abstract
İşyeri maneviyatı konusuna olan ilgi, artarak devam etmektedir. Günümüzde, değişken iş çevresi, yeni teknolojiler, hızlı çevresel değişimler, yaşanan krizler gibi etmenler, iş ortamlarındaki stresi ve işgörenler üzerindeki baskıları artırmaktadır. İşyeri maneviyatı, işgöreni bedeni ve ruhu olarak bütüncül kabul eden ve işgörenin işyerine ruhu ile de bağlı olması için, işyeri değerleri ile iş gören değerlerinin uyumlu olmasını öngören bir örgütsel davranış kavramıdır. Bu amaçla, iş görenin ruhsal gelişimi, dinginliği ve işyerine bağlılığı, iş yeri maneviyatının oluşmasını ve gelişmesini destekler. İşyeri maneviyatının gelişimine yönelik pek çok uygulama, işletmeler tarafından dikkatle izlenmektedir. Turizm işletmeleri de işyeri maneviyatının gelişimine yönelik adımlar atarak, işgören bağlılığı, iletişim, performans, etik davranışlar vb. pek çok alanda iyileştirmeler elde edilebilir. Bu çalışmada, işyeri maneviyatı değerlendirilmekte ve turizm işletmeleri açısından irdelenmektedir. Özellikle yaşanan kriz dönemlerinde işyeri maneviyatı kavramının etkilerinin artması ve ilerleyen dönemlerde turizm işletmeleri tarafından daha çok gündeme alınması beklenmektedir.