Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 203
-
Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ... -
Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme
(Turistika, 2022)Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ... -
Akdeniz bölgesi antik kent efsaneleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022) -
Destinasyon yönetiminde turların önemi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Alternatif pazarlama iletişim aracı olarak sinsi pazarlama: yoksa uyanık pazarlama mı?
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Halk kültürü inanışları bağlamında fal ve kehanet ritüelleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Alternatif turizm seçenekleri ve kültür
(Eğitim Yayınevi, 2021) -
Antalya
(Detay Yayıncılık, 2021) -
Turizm rehberliği lisansüstü eğitiminde alan dışı öğrenci alımı paradoksu
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2021)The Article 23 which takes place in Tourist Guide Profession Regulation states; “undergraduate, bachelor and master degree graduates of the department of Tourist Guide program and who is acquired with sufficient foreign ... -
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ... -
The symmetric and asymmetric impacts of cognitive attitude components on overall mass tourism destination image: gender comparison
(European Journal of Tourism Research, 2021)Mass tourism has become the preferred travel type for millions of people. All-inclusive (AI) initially emerged as anaccommodation type for mass tourism destinations but has evolved to become its own form of tourism. ... -
A mathematical model for human-to-human transmission of COVID-19: a case study for Turkey’s data
(Mathematical Biosciences and Engineering, 2021)In this study, a mathematical model for simulating the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is presented for Turkey’s data. For this purpose, the total population is classified into eight ... -
Big data use in determining competitive position: the case of theme parks in Hong Kong
(Journal of Destination Marketing & Management, 2021)Theme park operators need to understand their competitiveness in a destination to increase their market share. This study adopted the big data approach by analysing online reviews to assess the competitiveness of a theme ... -
Coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaşmasındaki rolü
(Atlas Akademik Basım Yayın, 2021) -
E-ticaret’te müşteri güven algısı: y ve z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2022)Amaç - Bu araştırmanın amacı, Y ve Z Kuşağı’nda yer alan tüketici grubunun e-ticarete yönelik güven algılarını incelemektir. Yöntem - Araştırma kapsamında e-ticarete güven olgusunu etkileyen faktörler yapısal eşitlik ... -
The good, the bad, the well-connected
(International Journal of Game Theory, 2021)In this paper, we analyse a variation of truel competitions in which each prospective player is represented by a node in a scale-free network. Without including any particular spatial arrangement of players, traditional ... -
Alışveriş merkezlerinin (AVM) kapalı alan rekreasyonu olarak değerlendirilmesi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Bu bölümde, kapalı bir rekreasyon alanı olarak kabul edilen alışveriş merkezleri (AVM) çeşitli yönlerden ele alınmıştır. İlk olarak AVM tarihî perspektiften kısaca ele alındıktan sonra kavramsal olarak açıklanmıştır. ... -
Ağırlama hizmetleri açısından yiyecek-içecek maliyet analiz ve fiyatlandırma yöntemleri
(Paradigma Akademi, 2022) -
Dijital arınma turizmi üzerine bir literatür taraması
(21. Ulusal-5. Uluslararası Turizm Kongresi, 2021)Teknolojinin her yerde kullanımı bazı olumsuz etkilere neden olabilmektedir. Bazı insanlar teknolojinin yaratmış olduğu olumsuz etkilerden kaçmak istemektedirler. Bu bağlamda günümüzde bazı turizm ...











