Show simple item record

dc.contributor.authorBaşer, Gözdegül
dc.date.accessioned2020-01-10T11:48:12Z
dc.date.available2020-01-10T11:48:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBaşer, G. (2019). Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.tr_TR
dc.identifier.isbn1302-6879
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/289
dc.description.abstractTurizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin şekilde yönetilmesi gereken önemli konulardan bir tanesidir. Kültürel farklılıklar, misafir ilişkilerinde olumlu ve olumsuz etkiler yaratabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, misafir ilişkileri yöneticilerinin farklı kültürlerden misafirlere verdikleri hizmetleri kültürel farklılıkları göz önüne alarak nasıl yönettiklerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yönteminin benimsendiği bu çalışmada, misafir ilişkileri yöneticileri ile derinlemesine görüşmeler yapılmış ve farklı kültürlerden misafir ilişkilerini yönetirken yaşadıkları tecrübeleri aktarmaları istenmiştir. Bu araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden ve beş yıldızlı otellerde hizmet veren yedi farklı misafir ilişkileri müdürü ile derinlemesine görüşmeler yapılmış ve bu görüşmeler sonucunda, yönetim anlayışı, kültürü tanıma, yabancı dil bilgisi, yiyecek içecek alışkanlıkları, farklı hayat tarzları ve vücut dili farklılıkları ana temaları bulgularına ulaşılmıştır. Elde edilen ana temalar ve alt temaların farklı kültürleri yönetme konusunda misafir ilişkileri yönetimine katkı sağlayacağı öngörülmektedir.tr_TR
dc.description.abstractTourism is a global sector that serves guests with different cultural characteristics such as different understanding, value, and lifestyle. Within this sector, understanding different cultures is one of the important issues that need to be managed effectively. Cultural differences can have positive and negative effects on guest relations. The aim of this research is to reveal how guest relations managers manage their services concerning guests from different cultures. In this study, the qualitative research method was adopted, and in-depth interviews were conducted with guest relations managers to convey their experiences in managing guest relations from different cultures. In-depth interviews were conducted with seven guest relations managers who have been working in five-star hotels and who agreed to voluntarily participate in this research. As a result of these interviews, the main themes of management mentality, culture recognition, foreign language knowledge, food and beverage habits, different lifestyles and body language differences have been identified. It is predicted that the main themes and sub-themes obtained will contribute to guest relations management in managing different culturesen_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIntercultural differencesen_US
dc.subjectKültürlerarası farklılıktr_TR
dc.subjectGuest relationsen_US
dc.subjectMisafir ilişkileritr_TR
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectYönetimtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.titleMisafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmektr_TR
dc.title.alternativeManaging the intercultural differences in guest relations managementen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.contributor.orcid0000-0002-1450-191X [Başer, Gözdegül]
dc.contributor.abuauthorBaşer, Gözdegül
dc.contributor.yokid279246 [Başer, Gözdegül]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record