Browsing İşletme Bölümü / Department of Business Administration by Title
Now showing items 35-54 of 87
-
Fairness reactions to personnel selection methods: a field study in the Turkish sample
(İş ve İnsan Dergisi, 2019)The current study examines the fairness reactions to 10 personnel selection methods in a sample consists of 240 Turkish university senior students. According to the findings of the study, interviews were the most favorably ... -
Gayri resmi iletişimin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
(Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2019)Her başarının temelinde iletişim bulunmaktadır. İnsanların karşılıklı iş birliği içinde çalışabilmesi birbirleri ile iletişim kurmasına bağlıdır. Örgütteki iletişim, resmi ve gayri resmi iletişim olmak üzere ikiye ayrılır. ... -
Global supply chain design under fluctuating antidumping tax rates for export
(EURO 2019 - Dublin Congress Board, 2019)Profit from exports for a country could be substantially a ected in case of a sudden increase in the antidumping tax rates of a major importing country. There have been recent fluctuations in antidumping taxes applied ... -
Güvenlik iklimi ve güvenlik kültürünün işyeri yaralanmaları üzerine etkisinde güvenlik davranışlarının aracılık rolü: döküm sanayinde bir araştırma
(Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2019)İnsanlar iş hayatlarında olduğu gibi sosyal hayatlarında da güven içerisinde olmayı isterler. Ancak bazı meslekler vardır ki (madencilik, demir-çelik, metal döküm sanayi vb.) zaman zaman iş kazası durumları ve beraberinde ... -
Hizmet operasyon yönetiminde sağlık sektörü odaklı kuyruk (queuing) modelleri
(Akademisyen Kitabevi, 2018) -
Immigrant entrepreneurship: the case of Turkish entrepreneurs in the United States
(Journal of the Knowledge Economy, 2020)The ever-changing structural and relational facets of immigrant entrepreneurial activities have created missing dominos in the literature and policy development in the USA. This article explores entrepreneurial activities ... -
The impact of social media ads over consumers’ buying behavior for operational decisions in advertising
(Peter Lang Publishing, 2018) -
An integrative review: high-performance work systems, psychological capital and future time perspective
(International Journal of Organizational Analysis, 2019)Purpose Psychological capital (PsyCap) and future time perspective (FTP) are ambassadors of positivity among incumbent employees in organisations. However, remarkably little is known regarding the effectiveness of ... -
Intelligent tutoring systems and learning performance: applying task-technology fit and IS success model
(Online Information Review, 2019)Purpose Intelligent tutoring systems (ITS) are a supplemental educational tool that offers great benefits to students and teachers. The systems are designed to focus on an individual’s characteristics, needs and preferences ... -
Internet of things skills and needs satisfaction: do generational cohorts' variations matter?
(Online Information Review, 2021)Purpose - The authors’ understanding of the Internet of things (IoT) skills and needs satisfaction for IoT devices and generational cohorts' variations remains limited as commentaries are often oversimplified and generalized. ... -
İnsan kaynakları yöneti̇ci̇leri̇ni̇n performans değerlendi̇rme si̇stemi̇ sorun, çözüm ve etki̇nli̇ği̇ne ili̇şki̇n değerlendi̇rmeleri
(Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2020)Performans değerlendirme insan kaynakları faaliyetlerinde kritik ve önemli bir yere sahiptir. Performans değerlendirme sistemlerinin organizasyonlarda yürütülmesinden teknik olarak birinci derecede sorumlu olan insan ... -
İnternet freelancing: fırsatlar ve zorluklar
(Beta Basım Yayım, 2021)İş kavramı, sadece topluma nasıl katkıda bulunduğumuz ve katıldığımızın merkezinde değil, aynı zamanda ekonomik katılım ve sosyal tanımlama için de güçlü bir mekanizmadır. Yapay zekâ, robotik ile internet, dijitalleşme ... -
İş arkadaşlarından ve yönetimden duyulan tatminin normatif bağlılığa etkisi: kişilik özelliklerinden uyumluluğun aracılık rolü
(Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 2019)Bu çalışmada, iş arkadaşlarından ve yönetimden duyulan tatminin normatif bağlılığa etkisinde kişilik özelliklerinden uyumlu kişilik özelliğinin aracılık etkisi araştırılmıştır. 228 özel hastane sağlık çalışanlarından anket ... -
İşletme yönetimi strateji çalışmalarının ulusal strateji oluşumuna katkısı
(İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2020) -
Learning from strategic failures: what really happened to AtlasGlobal Airlines?
(Springer Nature Switzerland AG, 2020)Historically, the aviation industry is full of airlines that went out of business. AtlasGlobal, once a prominent airline in Turkey, stopped its operations in 2020, which attracted a lot of interest in terms of what really ... -
Malzeme ihtiyaç planlaması yazılımının atölye tipi endüstriyel üretim yapan ve dış kaynak kullanımı düşük bir firmada hayata geçirilmesi
(Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 2017)Bu çalışmada proje bazlı endüstriyel mutfak ürünleri yapan ve ürün gamında yüzlerce ana ürün ve binlerce yarı mamul bulunan bir firmada malzeme ihtiyaç planlaması yazılımına işlerlik kazandırılması için yapılan faaliyetler ... -
A mathematical model for human-to-human transmission of COVID-19: a case study for Turkey’s data
(Mathematical Biosciences and Engineering, 2021)In this study, a mathematical model for simulating the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is presented for Turkey’s data. For this purpose, the total population is classified into eight ... -
Mathematical modeling of the COVID-19 spread: a case of Turkey
(Australia and New Zealand Industrial and Applied Mathematics (ANZIAM), 2021)In this presentation, a mathematical model for the human-to-human transmission of the novel coronavirus disease (COVID-19) is investigated. For this purpose, the total population is classified into eight epidemiological ... -
The moderating role of website familiarity in the relationships between e-service quality, e-satisfaction and e-loyalty
(Journal of Internet Commerce, 2019)Intense competition drives e-tailers to search for radically new ways to maintain and increase their market share. Drawing on Bagozzi’s (1992) appraisal → affective response → behavior framework, this study highlights the ... -
Neuromarketing: an evaluation regarding marketing field
(35th EBES Conference Proceedings, 2021)Neuromarketing is a growing topic in marketing literature. Furthermore, businesses also started to use neuromarketing related results in their marketing decisions. Accordingly, it is crucial and relevant to make a research ...