• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social media marketing activities and purchase intentions: Investigating mediating and direct effects regarding brand equity dimensions

Thumbnail
Göster/Aç
Social media marketing activities and purchase intentions Investigating mediating and direct effects regarding brand equity dimensions.pdf (859.4Kb)
Tarih
2024
Yazar
Karayalçın, Cem
Yaraş, Eyyup
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The first aim of the study is to investigate the effect of social media marketing activities (SMMA) on brand equity dimensions, and the impact of brand equity dimensions on purchase intentions in one single conceptual framework. The second aim is to explore the mediating effects of brand equity dimensions regarding the effect of SMMA on purchase intentions. A dataset of 907 Turkish youth consumers were analyzed. The findings revealed the direct and mediating effects regarding all brand equity dimensions in the context of SMMA and purchase intentions. Brand loyalty and perceived quality are more important dimensions considering the strength of the effects. The study shows the importance of brand equity dimensions in the context of SMMA and purchase intentions with significant direct and mediating effects. Additionally findings of the study guides marketing managers to efficiently use SMMA and build brand equity, which eventually turns into future purchases of consumers.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2290
Koleksiyonlar
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.