Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNazlı, Murat
dc.contributor.authorMutlu, Eda Evla
dc.date.accessioned2019-12-23T08:57:35Z
dc.date.available2019-12-23T08:57:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationNazlı, M., Mutlu Kesici, E. E. (2018). Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey. Journal of Management Economics and Business, 14(1), 163-185.en_US
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/176
dc.description.abstractAs a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in especially high revenue firms, this study aims to reveal similarities and differences about disability disclosure of top 50 Fortune firms’ websites in Turkey. Website contents are analyzed via content analysis. Results indicate that firms give emphasis on ‘physical conditions in facilities’, ‘education of people with disabilities and employees’, ‘products’, ‘requirements to get services’ and ‘donations’. In some industries firms share similar contents though differences are more than similarities in overall. Firms’ poor application of disability employment related legislations are also discussed in results. Accordingly this study reveals current understanding while emphasizing potential improvements.en_US
dc.description.abstractEngellilik konusunda dünya genelinde artan farkındalık neticesinde, Türkiye’deki örgütlerin değerlerini, normlarını ve davranışlarını bu doğrultuda gözden geçirdikleri varsayılmaktadır. Bu çalışmada meşruiyetini koruma niyetinde olan, özellikle de yüksek gelirli firmalar dikkate alınarak, Türkiye’nin en iyi 50 Fortune firmasının web sitelerinin engelli kavramına ilişkin içeriğinde benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Web sitesi içerikleri, içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlara bakıldığında, firmalar ‘tesislerdeki fiziksel koşullar’, ‘engelli ve çalışan eğitimi’, ‘ürünler’, ‘hizmet alabilme koşulları’ ve ‘bağışlar’ konularına ağırlık vermişlerdir. Bazı sektörlerde firma web sitelerinin benzer içerikleri paylaştığı görülmektedir, ancak genel olarak farklılıklar benzerliklerden fazladır. Firmaların engellilere yönelik yasal zorunlulukları uygulamadaki yetersizliği de sonuçlarda tartışılmıştır. Bu açıdan, yapılan çalışma mevcut anlayışı ortaya koyarken, olası iyileştirme alanlarını da vurgulamaktadır.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherInternational Journal of Management Economics and Businessen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDisabilityen_US
dc.subjectWebsite contenten_US
dc.subjectInstitutionalizationen_US
dc.subjectStakeholderen_US
dc.subjectEngellitr_TR
dc.subjectWeb sitesi içeriğitr_TR
dc.subjectKurumsallaşmatr_TR
dc.subjectPaydaştr_TR
dc.titleCorporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkeyen_US
dc.title.alternativeTürkiye’deki top 50 fortune firmalarının kurumsal websitelerinde engelli içeriğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryInternational publicationen_US
dc.identifier.volume14
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage163
dc.identifier.endpage185
dc.contributor.orcid0000-0001-9940-570X [Mutlu, Eda Evla]
dc.contributor.abuauthorMutlu, Eda Evla
dc.contributor.yokid193167 [Mutlu, Eda Evla]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.2018137580


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster