Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
Özet
Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, Antalya’yı ziyaret eden yabancı turistlerin hayal kırıklıklarına neden olan unsurları incelemektir. Bu amaçla çalışmanın verileri, İngiliz, Alman ve Rus turistlerden oluşan 154 kişilik turist grubundan kolayda örneklem yöntemi ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, turistlerin çoğunlukla; konaklama, yiyecek-içecek, alışveriş, çevre ve hava ve fiyat konularında hayal kırıklığı yaşadıklarını göstermiştir. Competition between destinations maintains its dynamism. One of the most
effective ways for the success of a destination is to identify and eliminate the
elements that cause dissatisfaction. The main purpose of this study is to investigate the factors that cause the disappoinmet of foreign tourists visiting Antalya. For this purpose, the data of the study were obtained by convenience sampling method from 154 British, German, and Russian tourists. The findings showed that tourists were mostly disappointed in accommodation, food & beverage, shopping, environment and weather, and price.