Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, İlker
dc.contributor.authorGüzel, Fatma Özlem
dc.contributor.authorYağmur, Yenal
dc.contributor.authorErdem, Özkan
dc.contributor.authorKarasakal, Sezer
dc.contributor.authorÜnal, Caner
dc.date.accessioned2019-11-22T09:34:26Z
dc.date.available2019-11-22T09:34:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationŞahin, İ., Güzel, F. Ö., Yağmur, Y., Erdem, Ö., Karasakal, S. & Ünal, C. (2018). Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma. Journal of Yasar University, 13(50), 125-139.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/128
dc.description.abstractDestinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliği ve imajına yönelik algıları ortaya çıkarmaktır. Keşfedici bir yaklaşımla durum çalışması deseninde planlanan bu araştırmada çoklu turizm paydaşlarından elde edilen veriler, nitel araştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen içerik analizi sonucunda Antalya destinasyonu ile ilişkilendirilen olumlu kişilik özellikleri “canlı, çağdaş, çok yönlü, hümanist ve samimi” olarak toplam beş boyutta ortaya çıkarken, olumsuz kişilik özellikleri ise “metalaşmış, karışık, çıkarcı ve depresif” olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, destinasyon imajına yönelik bulgular Antalya’nın işlevsel ve psikolojik destinasyon özellikleri boyutunda oldukça zengin verilere sahip olduğunu göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe discovery of personality traits and image perceptions attributed to destinations creates a sustainable competitive advantage in the globalizing world. In this context, the main objective of this study is to reveal the perceptions associated with destination personality and image of Antalya. Applying case study based on exploratory qualitative research method, the researchers obtained the data from the multitourism stakeholders. As a result of the content analysis, the positive personality traits associated with the Antalya destination were found out as "dynamic, modern, versatile, humanist and sincere" while negative personality traits appeared as "commodified, mixed, self-seeker and depressed". In addition to this, the findings regarding the image of the destination indicate that Antalya has a very rich range of functional and psychological destination features.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherJournal of Yasar Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDestination marketingen_US
dc.subjectDestination imageen_US
dc.subjectDestination personalityen_US
dc.subjectTourism marketingen_US
dc.subjectDestinasyon pazarlamasıtr_TR
dc.subjectDestinasyon imajıtr_TR
dc.subjectDestinasyon kişiliğitr_TR
dc.subjectTurizm pazarlamasıtr_TR
dc.titleAntalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeAn exploratory study on destination personality and image of Antalyaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume13
dc.identifier.issue50
dc.identifier.startpage125
dc.identifier.endpage139
dc.contributor.orcid0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.orcid0000-0002-2591-3389 [Ünal, Caner]
dc.contributor.abuauthorKarasakal, Sezer
dc.contributor.abuauthorÜnal, Caner
dc.contributor.yokid221599 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.yokid260798 [Ünal, Caner]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster