Büyük veri yönetişimi, bilgi aramada sosyal medya kullanımı ve t-yetenek üzerindeki etkileri
Date
2021Author
Şen, Cem
Mert, İbrahim Sani
Abubakar, Abubakar Mohammed
Metadata
Show full item recordAbstract
Çağdaş organizasyonlarda büyük veri ve veri yönetişiminin kullanımı, işletme değeri ve getirileri ile karakterize edilmiştir. Günümüzde yükselen yeni bir değer olarak karşımıza çıkması ve artan önemine rağmen, büyük veri ve yönetişimi hakkında çok az sayıda araştırma yapılmıştır. Söz konusu çalışmalar da büyük verinin çalışanların geliştirilmesine katkı sağlaması hususuna odaklanmamıştır. Bu çalışmada ise, büyük veri yönetişiminin çalışanın sosy al medya kullanımı (bilgi arama ve müşteri ilişkileri geliştirme gibi) ve T-yetenek üzerindeki etkisini inceleyen bir model ele alınmıştır. Anket verileri Antalya Türkiye’de çeşitli kurumlarda çalışan avukatlardan (n = 324) elde edilmiş ve veri analizi için varyansa dayalı yapısal eşitlik modelleme (PLS-SEM) tekniği uygulanmıştır. PLS-SEM sonuçları büyük veri ve veri yönetişiminin sosyal medya kullanımı ve çalışanların T-yeteneği üzerinde olumlu yönde etki ettiğini göstermektedir. Bu çalışma, büyük veri önetişiminin sosyal medya kullanımı ve çalışanların T-yeteneğini geliştirme üzerindeki rolü hakkında verdiği fikirlerle diğer çalışmadan ayrılmaktadır. Teori, yönetim ve teknoloji üzerindeki etkilerinin tartışıldığı çalışma, araştırma sınırlılıkları ve gelecekte yapılacak çalışmalar için tavsiyeleri de içermektedir The use of big data and data governance in contemporary organizations has been characterized by business value and returns. Despite the importance of big data and its governance, little research has focused on its effectiveness in helping and developing employees. Based on these arguments, we examine a model scrutinizing the impact of big data governance on employees' social media usage (i.e., for informational search and client-relational building) and T-shaped skills. Survey data were obtained from lawyers working in various chambers in Antalya, Turkey (n=324), and a variancebased structural equation modeling (PLS-SEM) technique was applied for data analysis. Results from PLS-SEM show that big data and data governance exert a positive impact on social media usage and employees' T-shaped skills. This study offers a nuanced insight into the role of big data governance on social media usage (i.e., for informational search and client-relational building) and employees' T-shaped skills development. Implications for theory, management, and technology are discussed alongside the limitations and future research directions.