Challenges of supply chain management in West Africa: the case of Guinea conakry firms
Abstract
The impact of global logistics and supply chain strategy has sparked intense debate both in
academia and industry. But the importance of trade infrastructure as a sine qua non for facilitating
better circulation of goods and services in the 21st century. The effect of logistics infrastructure
on economic development and trade in Africa continent is essential as the review of freight
logistics and supply chain activities is carried out in order to identify the main perspectives for the
conduct of strong business in Africa and the development of trade on the continent. This study
describes the various challenges facing the West African supply chain, particularly in Guinea.
Supply chain challenges cut across technology, road network, rail transport, sea transport, air
transport, and regulatory reforms. The study results reveal that inadequate infrastructure affects
several supply chains companies in the region. In addition, the lack of a continental regulatory
framework, lack of political will, and limited application of technology, to a large extent, are
contributing factors hampering development in logistics infrastructure in Africa. The study
recommends that the facilities and the transportation of adequate regulatory reforms of goods are
established for the development of logistics infrastructure in Africa. Küresel lojistik ve tedarik zinciri stratejisinin etkisi, hem akademi hem de endüstride yoğun
tartışmalara yol açtı. Ancak 21. yüzyılda mal ve hizmetlerin daha iyi dolaşımını sağlamak için
ticaret altyapısının olmazsa olmaz bir önemi vardır. Lojistik altyapının Afrika kıtasındaki
ekonomik kalkınma ve ticaret üzerindeki etkisi, Afrika'da güçlü ticaretin yürütülmesi ve ticaretin
kıta. Bu çalışma, Batı Afrika tedarik zincirinin özellikle Gine'de karşılaştığı çeşitli zorlukları
açıklamaktadır. Tedarik zinciri zorlukları, teknoloji, karayolu ağı, demiryolu taşımacılığı, deniz
taşımacılığı, hava taşımacılığı ve düzenleyici reformları kapsıyor. Çalışma sonuçları, yetersiz
altyapının bölgedeki birçok tedarik zinciri şirketini etkilediğini ortaya koymaktadır. Ek olarak,
kıtasal bir düzenleyici çerçevenin olmaması, siyasi irade eksikliği ve teknolojinin sınırlı
uygulanması, büyük ölçüde Afrika'daki lojistik altyapısının gelişimini engelleyen faktörlerdir.
Çalışma, Afrika'da lojistik altyapının geliştirilmesi için tesislerin ve malların uygun düzenleyici
reformlarının yapılmasını önermektedir.