• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bridging brand parity with insights regarding consumer behavior

Thumbnail
Göster/Aç
Bridging brand parity with insights regarding consumer behavior.pdf (800.7Kb)
Tarih
2024
Yazar
Turunç, Ömer
Karayalçın, Cem
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Previous research has investigated some of the relationships among brand parity (BP), brand image (BI), brand satisfaction (BS), and brand loyalty (BL). However, there is not a model investigating all of them in a single conceptual model. Based on information processing theory, the first aim of the article is to investigate the important, direct effect relationships among these variables. Moreover, scant information is available regarding the moderating role of BP. Consequently, the second purpose of the study is to test the moderating effect of BP regarding the effect of BI on BL and BS on BL. The data were collected from customers of chain stores in Antalya. The results supported the positive, direct effect of BI on BS and BL, plus BS on BL. There were no direct and moderating effects of BP. Based on the microeconomic behavior of consumers and because of the bounded rationality of consumers, as BP rises, consumers’ decisions are not affected regarding the effect of BI on BL and BS on BL. This is an important insight that brands should consider in terms of points of parity associations that affect consumers’ decision-making process and create a brand-loyal customer base.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2300
Koleksiyonlar
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.