• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği (Tezli - İngilizce) / Electrical and Computer Engineering (Thesis - English
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği (Tezli - İngilizce) / Electrical and Computer Engineering (Thesis - English
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of brain signals by EEG based emotion recognition methods

Thumbnail
View/Open
Analysis of brain signals by EEG based emotion recognition methods (15.92Mb)
Date
2023
Author
Çelik, Ertuğrul
Metadata
Show full item record
Abstract
This study examines an experiment conducted at Akdeniz University and Antalya Bilim University, aiming to evaluate students' responses to different drawing methods. The experiment was carried out using neurophysiological tools, such as EEG (electroencephalography). EEG, as a technique for measuring electrical activity in the brain, was employed to assess the emotional states experienced by participants during drawing. These neurophysiological data helped in understanding how students reacted while using different drawing methods and how these methods influenced their emotional states. The results particularly highlight the positive impact of the drawing experiment using a 3D program. This suggests that technological tools and new software can enhance students' motivation. The findings of this study provide valuable insights for the selection of drawing tools and the design of educational programs for students in the field of interior architecture. Additionally, it sheds light on the potential use of neurophysiological tools in evaluating emotional states.
 
Bu çalışma, Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Bilim Üniversitesi'nde gerçekleştirilen bir deneyi incelemektedir. Deney, öğrencilerin farklı çizim yöntemlerine verdikleri tepkileri değerlendirmeyi amaçlamıştır. Deney, EEG (elektroensefalografi) gibi nörofizyolojik araçlar kullanılarak gerçekleştirilmiştir. EEG, beyindeki elektriksel aktiviteyi ölçen bir teknik olarak, katılımcıların çizim sırasında yaşadığı duygusal durumları incelemek için kullanılmıştır. Bu nörofizyolojik veriler, öğrencilerin farklı çizim yöntemlerini kullanırken nasıl tepki verdiklerini ve hangi yöntemlerin duygusal durumlarını nasıl etkilediğini anlamamıza yardımcı olmuştur. Sonuçlar, özellikle 3D program kullanılarak yapılan çizim deneyinin öğrenciler üzerinde olumlu bir etki yarattığını göstermektedir. Bu durum, teknolojik araçların ve yeni yazılımların öğrencilerin motivasyonunu artırabileceğini işaret etmektedir. Bu çalışmanın bulguları, iç mimarlık eğitimi alan öğrenciler için çizim araçlarının seçiminde ve eğitim programlarının tasarlanmasında dikkate alınabilecek önemli bilgiler sunmaktadır. Ayrıca, nörofizyolojik araçların duygusal durumların değerlendirilmesinde nasıl kullanılabileceği konusunda da aydınlatıcıdır.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1855
Collections
  • Elektrik ve Bilgisayar Mühendisliği (Tezli - İngilizce) / Electrical and Computer Engineering (Thesis - English

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.