Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, İbrahim Sani
dc.contributor.authorNabeel, Muhammad
dc.date.accessioned2023-11-14T12:26:15Z
dc.date.available2023-11-14T12:26:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationNabeel, M. (2023). The association of service quality, customer value, corporate image and customer loyality of generatıon y. an implementation of sor model in the context of superstore (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1810
dc.description.abstractThe purpose of this research is to as a result of fierce global competition, shoppers' loyalty to local stores is weakening across the world. This drop is most noticeable in Pakistan’s supermarket retail sector. S.O.R. was used to create the conceptual model. The research is done with the involvement of 249 people, and the information has been examined using structural equation model (SEM). Participants who are the focus of this study include generation y people that actively purchase products from super retail stores in Pakistan. With the help of SPSS 22, we were able to filter out unusual responses and analyze the demographics of our sample. The information was collected using a non probability sampling strategy. In compliance with the study's verdicts, service quality, customer value and corporate image has positive impact on customer loyalty. Moreover, service quality has a negative effect on corporate image. It's possible that more qualitative information is needed to completely evaluate the significance of the findings from this research. It is recommended that samples from various countries be collected and compared.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, şiddetli küresel rekabetin bir sonucu olarak, alışveriş yapanların yerel mağazalara olan sadakatinin tüm dünyada zayıflamasıdır. Bu düşüş en çok Pakistan'ın süpermarket perakende sektöründe göze çarpıyor. S.O.R. kavramsal modeli oluşturmak için kullanılmıştır. Araştırma 249 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup, bilgiler yapısal eşitlik modeli (YEM) kullanılarak incelenmiştir. Bu çalışmanın odak noktası olan katılımcılar, Pakistan'daki süper perakende mağazalarından aktif olarak ürün satın alan y kuşağı insanları içermektedir. SPSS 22'nin yardımıyla olağandışı yanıtları filtreleyebildik ve örneğimizin demografisini analiz edebildik. Bilgi, olasılık dışı bir örnekleme stratejisi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına uygun olarak hizmet kalitesi, müşteri değeri ve kurum imajının müşteri sadakati üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Ayrıca hizmet kalitesi kurum imajını olumsuz etkilemektedir. Bu araştırmadan elde edilen bulguların önemini tam olarak değerlendirmek için daha fazla niteliksel bilgiye ihtiyaç duyulabilir. Çeşitli ülkelerden örneklerin toplanması ve karşılaştırılması önerilir.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectHizmet kalitesien_US
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectMüşteri sadakatitr_TR
dc.subjectCorporate imageen_US
dc.subjectKurumsal imajtr_TR
dc.subjectCustomer value SOR modelen_US
dc.subjectMüşteri değeri SOR modelitr_TR
dc.titleThe association of service quality, customer value, corporate image and customer loyality of generatıon y. an implementation of sor model in the context of superstoreen_US
dc.title.alternativeY kuşağının hizmet kalitesi, müşteri değeri, kurum imajı ve müşteri sadakatı ilişkisi sor modelinin supermağaza bağlamında uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record