The association of service quality, customer value, corporate image and customer loyality of generatıon y. an implementation of sor model in the context of superstore
Özet
The purpose of this research is to as a result of fierce global competition, shoppers'
loyalty to local stores is weakening across the world. This drop is most noticeable in
Pakistan’s supermarket retail sector. S.O.R. was used to create the conceptual model. The
research is done with the involvement of 249 people, and the information has been
examined using structural equation model (SEM). Participants who are the focus of this
study include generation y people that actively purchase products from super retail stores
in Pakistan. With the help of SPSS 22, we were able to filter out unusual responses and
analyze the demographics of our sample. The information was collected using a non probability sampling strategy. In compliance with the study's verdicts, service quality,
customer value and corporate image has positive impact on customer loyalty. Moreover,
service quality has a negative effect on corporate image. It's possible that more qualitative
information is needed to completely evaluate the significance of the findings from this
research. It is recommended that samples from various countries be collected and
compared. Bu araştırmanın amacı, şiddetli küresel rekabetin bir sonucu olarak, alışveriş yapanların yerel mağazalara olan sadakatinin tüm dünyada zayıflamasıdır. Bu düşüş en çok Pakistan'ın süpermarket perakende sektöründe göze çarpıyor. S.O.R. kavramsal modeli oluşturmak için kullanılmıştır. Araştırma 249 kişinin katılımı ile gerçekleştirilmiş olup, bilgiler yapısal eşitlik modeli (YEM) kullanılarak incelenmiştir. Bu çalışmanın odak noktası olan katılımcılar, Pakistan'daki süper perakende mağazalarından aktif olarak ürün satın alan y kuşağı insanları içermektedir. SPSS 22'nin yardımıyla olağandışı yanıtları filtreleyebildik ve örneğimizin demografisini analiz edebildik. Bilgi, olasılık dışı bir örnekleme stratejisi kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına uygun olarak hizmet kalitesi, müşteri değeri ve kurum imajının müşteri sadakati üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Ayrıca hizmet kalitesi kurum imajını olumsuz etkilemektedir. Bu araştırmadan elde edilen bulguların önemini tam olarak değerlendirmek için daha fazla niteliksel bilgiye ihtiyaç duyulabilir. Çeşitli ülkelerden örneklerin toplanması ve karşılaştırılması önerilir.