Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmaz, Dicle
dc.contributor.authorUyar, Natali
dc.date.accessioned2023-09-12T12:18:36Z
dc.date.available2023-09-12T12:18:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationUyar, N. (2022). The role of Erasmus mobility in the European Union’s soft power: the cases of Akdeniz University and Antalya Bilim University (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1765
dc.description.abstractUtilizing Joseph Nye’s concept of soft power, the research examines the extent to which Erasmus mobility program contributes to the European Union’s soft power in the cases of Akdeniz University and Antalya Bilim University. The research finds that Erasmus mobility positively affected the perceptions of the participants about the European Union. Approximately 95% of the respondents recommended the Erasmus program. About 80% of the participants wish to go to Europe again. More than 50% of respondents plan to live or work in Europe. 95% of respondents are attracted by European culture. Most Erasmus participants are committed to European shared values. After Erasmus, the rate of students who define themselves as international or global citizens increased to 50%. This research finds that freedom, rule of law and prosperity are the prominent values. Erasmus beneficiaries emphasize that the level of democracy and freedoms, quality of education and technological developments are better in Western Europe. Respect and openness highlighted by respondents within the scope of European traditions show that political liberalism and democratic values are embedded in the culture. Turkish students had more vivid impressions of European culture, and their awareness of cultural differences increased more than foreign participants. Erasmus program is effective when political values and cultural components of soft power are evaluated. Data was insufficient to make an assessment on the foreign policy component.en_US
dc.description.abstractAraştırma, Joseph Nye’in yumuşak güç kavramını kullanarak, Erasmus hareketlilik programının Avrupa Birliği’nin yumuşak gücüne ne derece katkı sağladığını Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Bilim Üniversitesi örneklerinde incelemektedir. Araştırma, Erasmus hareketliliğinin katılımcıların Avrupa Birliği’ne ilişkin algılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varmıştır. Katılımcıların yaklaşık %95’i Erasmus programını başkalarına tavsiye etmiştir. Yaklaşık %80’i tekrar Avrupa’ya gitmek istemektedir. Katılımcıların %50’den fazlası Avrupa’da yaşamayı veya çalışmayı planlamaktadır. Katılımcıların %95’i Avrupa kültürüne ilgi duymaktadır. Çoğu Erasmus katılımcısı, Avrupa’nın ortak değerlerini taahhüt etmektedir. Erasmus sonrası kendini uluslararası veya küresel vatandaş olarak tanımlayan öğrencilerin oranın %50’ye yükseldiği tespit edilmiştir. Bu araştırma özgürlük, hukukunun üstünlüğü ve refahın öne çıkan değerler olduğunu ortaya koymaktadır. Erasmus yararlanıcıları, Batı Avrupa’da demokrasi ve özgürlükler seviyesinin, eğitim kalitesinin ve teknolojik gelişmelerin daha iyi olduğunu vurgulamaktadır. Görüşmeciler tarafından Avrupa gelenekleri kapsamında öne çıkarılan saygı ve açıklık, siyasi liberalizmin ve demokratik değerlerin kültürde yerleşik olduğunu göstermektedir. Türk öğrencilerin Avrupa kültürü hakkında daha kuvvetli izlenimleri olduğu ve kültürel farklılıklar konusundaki farkındalıklarının yabancı katılımcılara göre daha fazla arttığı tespit edilmiştir. Erasmus programı yumuşak gücün siyasi değerler ve kültürel bileşenleri değerlendirildiğinde etkilidir. Dış politika bileşeninin değerlendirilmesi için veri yetersizdir.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectAvrupa Birliğitr_TR
dc.subjectSoft poweren_US
dc.subjectYumuşak güçtr_TR
dc.subjectErasmusen_US
dc.subjectErasmustr_TR
dc.subjectAkdeniz Universityen_US
dc.subjectAkdeniz Üniversitesitr_TR
dc.subjectAntalya Bilim Universityen_US
dc.subjectAntalya Bilim Üniversitesitr_TR
dc.titleThe role of Erasmus mobility in the European Union’s soft power: the cases of Akdeniz University and Antalya Bilim Universityen_US
dc.title.alternativeAvrupa Birliği'nin yumuşak gücünde Erasmus hareketliliğinin rolü: Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Bilim Üniversitesi örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record