The role of Erasmus mobility in the European Union’s soft power: the cases of Akdeniz University and Antalya Bilim University
Özet
Utilizing Joseph Nye’s concept of soft power, the research examines the extent to
which Erasmus mobility program contributes to the European Union’s soft power in the
cases of Akdeniz University and Antalya Bilim University. The research finds that
Erasmus mobility positively affected the perceptions of the participants about the
European Union. Approximately 95% of the respondents recommended the Erasmus
program. About 80% of the participants wish to go to Europe again. More than 50% of
respondents plan to live or work in Europe. 95% of respondents are attracted by European
culture. Most Erasmus participants are committed to European shared values. After
Erasmus, the rate of students who define themselves as international or global citizens
increased to 50%. This research finds that freedom, rule of law and prosperity are the
prominent values. Erasmus beneficiaries emphasize that the level of democracy and
freedoms, quality of education and technological developments are better in Western
Europe. Respect and openness highlighted by respondents within the scope of European
traditions show that political liberalism and democratic values are embedded in the
culture. Turkish students had more vivid impressions of European culture, and their
awareness of cultural differences increased more than foreign participants. Erasmus
program is effective when political values and cultural components of soft power are
evaluated. Data was insufficient to make an assessment on the foreign policy component. Araştırma, Joseph Nye’in yumuşak güç kavramını kullanarak, Erasmus hareketlilik programının Avrupa Birliği’nin yumuşak gücüne ne derece katkı sağladığını Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Bilim Üniversitesi örneklerinde incelemektedir. Araştırma, Erasmus hareketliliğinin katılımcıların Avrupa Birliği’ne ilişkin algılarını olumlu yönde etkilediği sonucuna varmıştır. Katılımcıların yaklaşık %95’i Erasmus programını başkalarına tavsiye etmiştir. Yaklaşık %80’i tekrar Avrupa’ya gitmek istemektedir. Katılımcıların %50’den fazlası Avrupa’da yaşamayı veya çalışmayı planlamaktadır. Katılımcıların %95’i Avrupa kültürüne ilgi duymaktadır. Çoğu Erasmus katılımcısı, Avrupa’nın ortak değerlerini taahhüt etmektedir. Erasmus sonrası kendini uluslararası veya küresel vatandaş olarak tanımlayan öğrencilerin oranın %50’ye yükseldiği tespit edilmiştir. Bu araştırma özgürlük, hukukunun üstünlüğü ve refahın öne çıkan değerler olduğunu ortaya koymaktadır. Erasmus yararlanıcıları, Batı Avrupa’da demokrasi ve özgürlükler seviyesinin, eğitim kalitesinin ve teknolojik gelişmelerin daha iyi olduğunu vurgulamaktadır. Görüşmeciler tarafından Avrupa gelenekleri kapsamında öne çıkarılan saygı ve açıklık, siyasi liberalizmin ve demokratik değerlerin kültürde yerleşik olduğunu göstermektedir. Türk öğrencilerin Avrupa kültürü hakkında daha kuvvetli izlenimleri olduğu ve kültürel farklılıklar konusundaki farkındalıklarının yabancı katılımcılara göre daha fazla arttığı tespit edilmiştir. Erasmus programı yumuşak gücün siyasi değerler ve kültürel bileşenleri değerlendirildiğinde etkilidir. Dış politika bileşeninin değerlendirilmesi için veri yetersizdir.