Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
Tarih
2019Yazar
Albayrak, Tahir
Güzel, Özlem
Caber, Meltem
Kocabulut, Özge
Dursun Cengizci, Aslıhan
Güven, Aylin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi tarihi bölgesinde alışveriş yapmış olan 409 Alman turistin katılımıyla bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, kalabalık algısının ‘mekân’boyutu memnuniyet üzerinde olumsuz;‘insan’boyutu ise olumlu bir etkiye sahiptir. Ayrıca alışveriş harcamasının miktarı üzerinde kalabalık algısının ‘mekân’boyutunun anlamlı bir etkiye sahip olmadığı, ancak ‘insan’ boyutunun olumsuz etki yaptığı görülmüştür.