Medikal turizm kapsamında hizmet veren sağlık kuruluşlarının sosyal medya kullanım düzeyleri: facebook üzerine bir araştırma
Tarih
2019Yazar
Yüzbaşıoğlu, Nedim
Doğan, Oğuz
Kocabıyık, Mustafa Said
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Medikal turizm hizmetlerine olan talebin giderek artmasına bağlı olarak, sektörde hizmet veren destinasyon sayısı artış göstermiştir. Bu durum, sektörde pay sahibi olmak veya var olan payını artırmak isteyen destinasyonlar arasında sert bir rekabet ortamının oluşmasına neden olmuştur. Söz konusu rekabet çevresinde medikal turizm işletmeleri, potansiyel medikal turistlere ulaşabilmek, sundukları hizmetleri tanıtabilmek ve pazarlayabilmek için yeni araçlar kullanmaya başlamıştır. Bu araçlardan bir tanesi, gelişen teknolojiye bağlı olarak ortaya çıkan, dijital platformlardır. Söz konusu dijital platformların başında, etkin ve etkili bir iletişim aracı olarak adlandırılabilecek, sosyal medya platformları gelmektedir. Medikal turizm işletmeleri sosyal medya platformlarını etkili iletişim ve pazarlama çalışmaları için yoğun bir şekilde kullanmaktadırlar. Bu çalışmada, Türkiye medikal turizm sektöründe faaliyet gösteren JCI akreditasyon belgesine sahip sağlık kuruluşlarının, tanıtım ve pazarlama aracı olarak, sosyal medya hesaplarını ne derece etkin kullandıkları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Elde edilen bulgular, sağlık kuruluşlarının sosyal medyayı tam anlamıyla etkin bir şekilde kullanmadıklarını göstermiştir.