Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Oğuz
dc.contributor.authorKarasakal, Sezer
dc.contributor.authorDemirel, Altan
dc.date.accessioned2019-11-20T09:26:46Z
dc.date.available2019-11-20T09:26:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationDoğan, O., Karasakal, S. & Demirel, A. (2019). Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği. 20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/107
dc.descriptionUlusal Turizm Kongresi (20. : 2019 : Eskişehir, Türkiye)
dc.description.abstractKonaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme sahiptir. Buradan hareketle çalışmanın temel amacı, Eskişehir’de faaliyet gösteren konaklama işletmelerine yönelik yapılmış olan olumsuz yorumları inceleyerek, konaklama işletmelerinin hizmet hatalarına sebep olan unsurların ve bu unsurların birbirleriyle olan ilişkinin belirlenmesidir. Bu bağlamda, çalışmada Eskişehir’de faaliyet gösteren 27 konaklama işletmesine yönelik yapılmış olan 257 olumsuz çevrimiçi yorum analiz edilmiştir. İlk aşamada yorumlar içerik analizine tabi tutulmuş ve temel şikâyet kategorileri belirlenmiştir. Sonraki aşamada sosyal ağ analizi gerçekleştirilmiştir. UCINET ve Netdraw analiz programları kullanılarak belirlenen şikâyet kategorileri arasındaki ilişki ağı incelenmiştir. Elde edilen bulgular, personel, banyo ekipmanı, otel ekipmanı ve gürültü şikâyet kategorilerinin ağ içerisinde önemli bağlantı noktalarını oluşturduklarını göstermiştir. Bulgular ayrıca, en yüksek arasındalık derecesi ve yakınlık derecesine sahip olan personel şikâyet kategorisinin çözülmesiyle, diğer şikâyet kategorilerinin de hızlıca çözülebileceğini ortaya koymuştur.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisher20. Ulusal Turizm Kongresitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCustomer complaintsen_US
dc.subjectAccommodation establishmenten_US
dc.subjectSocial network analysisen_US
dc.subjectContent analysisen_US
dc.subjectMüşteri şikâyetleritr_TR
dc.subjectKonaklama işletmesitr_TR
dc.subjectSosyal ağ analizitr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subjectEskişehirtr_TR
dc.titleKonaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.startpage547
dc.identifier.endpage555
dc.contributor.orcid0000-0002-3038-1719 [Doğan, Oğuz]
dc.contributor.orcid0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]
dc.contributor.abuauthorDoğan, Oğuz
dc.contributor.abuauthorKarasakal, Sezer
dc.contributor.yokid260797 [Doğan, Oğuz]
dc.contributor.yokid221599 [Karasakal, Sezer]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster