Güncel Gönderiler: Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
Toplam kayıt 155, listelenen: 121-140
-
Assessment of hotel guest relations from the aspect of repeat guests
(5th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, 2018)One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of competition (Kandampully and Suhartanto, 2000). Hotels try to develop many strategies to be able to cope with competition. ... -
Aile işletmelerinde örgütsel yedekleme sürecine yönelik bir değerlendirme
(Sosyal Araştırmalar ve Yönetim Dergisi (SAYOD), 2019)Ülke ekonomilerinin bel kemiği niteliğinde olan aile işletmeleri, dünyanın hemen hemen her ülkesinde ekonomik faaliyetlerin büyük kısmını gerçekleştirmekte, birçok ülkede küçük ve orta ölçekli işletmelerin neredeyse tamamına ... -
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ... -
Turkey’s tourist profile: a document analysis for future implications
(Journal of Tourism and Hospitality Management, 2018)This paper aims to present an analysis of tourist profile in Turkey through a document analysis. The study covers the review of Türsab (Association of Turkish Travel Agencies) magazines published in years of 2000-2017 as ... -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
(International Journal of Business, Human and Social Sciences, 2019)Distribution channels play significant role for hotels. Direct and indirect selling options of hotel rooms have been increased especially with the help of new technologies, i.e. hotel’s own web sites and online booking ... -
Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi
(International West Asia Congress of Tourism Research, 2018)Bu araştırmanın amacı, Antalya Bölgesi’ndeki turizm yatırımcılarının, yatırım yapma süreçlerinde yatırım kararlarını nasıl aldıkları, hangi içsel ve dışsal nedenlerle hareket ettiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey
(International Journal of Management Economics and Business, 2018)As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in ... -
Exploring the performance of hotels’ websites for guests with disabilities: a content analysis approach
(Business & Management Studies: An International Journal, 2018)The globally rising awareness about the social inclusion of individuals with disabilities also influences the tourism and hospitality industry in Turkey. This exploratory research focuses on the disability related content ... -
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
(Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
(Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ... -
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Tourism is being expected to show a sustained annual growth of 4.4 % in the number of arrivals between 2010-2030 for the emerging markets (UNWTO, 2019). Considering that tourism is a multidimensional service system covering ... -
Managing the intercultural differences in guest relations management
(III. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi, 2019)Today, customer relations has become a field of great interest since hotels aim to attain customer satisfaction. One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
(2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
(1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ...











