Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
Bu bölümdeki koleksiyonlar
Güncel Gönderiler
-
Opportunities and Threats of Generative Artifcial Intelligence for Customer Experience: A Review of the Customer Experience Journey
(Peterlang, 2024)This book, “Theories and Practices in Tourism, Marketing and Management,” is a testament to rigorous scientific inquiry in the realm of tourism and hotel management. It serves as an essential reference for scholars and ... -
Contribution of stevia to the perception of sweetness and bitterness in fruit drinks
(Sidas, 2024)The rise of healthy living trends has increased the popularity of natural sweeteners like stevia, derived from the Stevia rebaudiana plant. This study aimed to examine stevia’s impact on the sweetness and bitterness ... -
Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
(2024)Mobile applications have become an indispensable marketing medium for tourism companies. Given that half of the users delete the applications soon after completing their transactions, it is vital to improving the application ... -
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zekâ
(Detay Yayıncılık, 2023)Günümüzde teknolojik gelişmelerin hız kazanmasıyla birlikte büyük veri analizi ve yapay zekâ teknolojileri turizm ve otelcilik sektöründe köklü bir değişimi beraberinde getirmiştir. Bu değişim hem işletmelerin hizmet ... -
Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness,, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
İçsel pazarlama uygulamaları, iş akış deneyimi ve iş tatmini ilişkisi: Otel çalışanlarıyla bir uygulama
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2025)Çalışanlarına değer veren, iletişim halinde olan, motive eden ve eğitimler ile güçlendiren otel işletmeleri hem çalışanların hem de dış müşterilerin memnuniyeti konusunda başarı sağlamaları beklenir. Bu çalışmada otel ... -
An Insight to the Use of Robots in Hotels: Do Robots Meet the Expectations of Tourists?
(Detay Yayıncılık, 2024)The use of AI in travel and tourism sector has been progressing quiet fastly. First, it was used to streamline marketing procedures, but in the present, AI technology is having an impact on every element of tourism, ... -
Turizm Sektöründe Üst Düzey Yöneticilerin Perspektifinden Çevik Liderlik
(Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2024)Turizm sektöründe çevik liderlik, dinamik müşteri talepleri ve piyasa koşullarına hızla adapte olabilen, yenilikçi çözümler geliştiren, esnek ve öngörülü bir yönetim yaklaşımını temsil eder. Bu çalışmanın temel amacı, turizm ... -
PHENOLIC ACID PROFILE ALTERATIONS IN AQUEOUS AND ETHANOLIC STEVIA EXTRACTS ACROSS SEQUENTIAL PURIFICATION STAGES
(IKSAD Publishing House, 2024)Stevia extracts are valued for their health benefits, primarily due to the phenolic acids they contain, which contribute to the antioxidant properties of stevia. This study investigated the alterations in the phenolic ... -
ELECTROCOAGULATION FOR D-PINITOL ENRICHMENT FROM CAROB EXTRACT: PLATE SELECTION
(Consulting and Training Centre KEY, 2024)D-Pinitol (3-O-methyl-D-chiro-inositol), a bioactive compound holds promise for its anti-diabetic properties. However, synthesizing D-pinitol in laboratory settings is prohibitively expensive, prompting research to focus ... -
Impact of Covid-19 pandemic on tourism research : a bibliometric analysis using cite space
(International Journal of Contemporary Economics and Administrative Sciences, 2024)This research aims to review the extant literature on Covid-19 using bibliometric analysis in an attempt to gauge the evolving state of tourism research since the beginning of the Covid-19 pandemic. The ... -
Atatürk Orman Çiftliği Müze ve Sergi Salonu’nun Türkiye’deki gastronomi müzeleri açısından değerlendirilmesi
(2023)Gastronomi müzeleri, mutfak kültürlerinin korunmasında, sürdürülebilirliğinde, gelecek nesillere aktarılması ve destinasyon çekicilik unsuru olarak değerlendirilmesinde oldukça önemli roller üst- lenmektedir. Kâr amacı ... -
Ethical food entrepreneurship: a review of the literature and a case analysis based on ethical matri
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023) -
Etik boyutuyla gıda ekosistemi: sorunlar ve ileriye dönük yaklaşımlar
(4. Uluslararası Tarım ve Gıda Etiği Kongresi, 2023)Bu bildiri, karmaşık yapılı gıda ekosisteminin sürdürülebilirlik ve etik boyutları incelemektedir. Gıda ekosisteminin üre tim, tüketim, pazarlama, tarım, hayvancılık ve lojistik gibi farklı alanlarına odaklanarak, her ... -
Comparative analysis for quality traits of pitaya varieties in protected cultivation
(Springer, 2024)The study explored the potential of eight new pitaya cultivars for protected cultivation in subtropical climate conditions, comparing yield and fruit characteristics. Two white-fleshed and six red-fleshed cultivars were ... -
How does the use of natural sugar alternatives in soft candy manufacturing affect product properties?
(The 3rd International Congress of the Turkish Journal of Agriculture - Food Science and Technology, 2023)Soft candy products are known as popular that can be preferred by consumers of all ages, especially children, due to their attractive appearance, pleasant taste and texture. In recent years, there has been a rapid increase ... -
Exploring the role of destination familiarity on flow experience
(4. International Cappadocia Scientific Research Congress, 2023)People can obtain a variety of information that will familiarize them with a destination. This research aims to explore the link between destination familiarity and flow experience. For this purpose, the data were collected ... -
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ... -
Coğrafi İşaretli (Cİ) ürünlerin sürdürülebilir tutum üzerindeki rolü: Cİ farkındalığı, Z kuşağının satın alma davranışını nasıl teşvik ediyor?
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023)Kırsal turizm destinasyonlarında “coğrafi işaretli” (Cİ) ürünlerin popülerliği artmaktadır. Bugüne kadarki mevcut alanyazında Cİ’lerle ilgili nicel çalışmaların sayısı sınırlı kalırken, nitel çalışmaların daha ağırlıklı ... -
İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik
(Detay Yayıncılık, 2023)Turizm sektörü, hizmet temelli bir sektör olup, insanın insana hizmet ettiği ve takım bilincinin gerekli olduğu bir alandır. Ne var ki, uzun çalışma saatleri, mevsimsellik ve değişen beklentiler bu sektörde çalışanlar ...











