• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • Mimarlık Bölümü / Department of Architecture
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • Mimarlık Bölümü / Department of Architecture
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitim yapılarının fiziksel mekân kalitelerinin öğretmenlerin performanslarına etkisi

Thumbnail
Göster/Aç
Eğitim yapılarının fiziksel mekân kalitelerinin öğretmenlerin performanslarına etkisi (772.0Kb)
Tarih
2018
Yazar
Al, Selda
Sağsöz, Ayşe
Kahraman, Mehmet Uğur
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Eğitim, ülkelerin kalkınmasında kültürel ve finansal açılardan oldukça önemli bir role sahiptir. Bu nedenle, bir ülkede politika, ekonomi ve toplumsal açıdan gelişmeler bekleniyorsa, öncelikle eğitimde kalite konusunun ele alınması gerekmektedir. Çok yönlü ve karmaşık bir süreç olan eğitim, birçok faktörün etkisi altında gelişmektedir. Eğitim yapılarının fiziksel koşulları, zamanlarının önemli bir bölümünü okulda geçiren öğrenci ve öğretmenler için, en önde yer alan faktördür. İyi fiziksel çalışma koşullarının her meslek grubundaki çalışanların iş memnuniyeti, işe devamlılığı, verimliliği, çalışma performansı ve morali üzerinde pozitif etkilerinin olduğu; fiziksel çevrenin iş memnuniyetini etkilediği, çalışma performansı ve iş devamlılığının da iş memnuniyetinden etkilendiği bilinmektedir. Eğitim mekânlarının planlanması, öğrencilerin yanı sıra eğitimcilerin de aktivitelerini etkili ve verimli bir şekilde yürütebilmeleri, sosyal ve mesleki ilişkilerin şekillenmesi ile bilgi ve donanımlarını paylaşabilmeleri gibi açılardan, araştırılması gereken önemli bir konudur. Fiziksel kalitenin yüksek olması öğretmenlerin daha verimli çalışmasına imkân sağladığı gibi, öğrencilerin öğrenmesini, başarısını ve adaptasyonunu doğrudan etkilemektedir. Bu bağlamda, çalışma kapsamında, çalışmaya örneklem oluşturulması amacıyla Trabzon Kenti’nde belirlenen okulların fiziksel mekân kaliteleri ve fiziki koşullarının öğretmenlerin çalışma performansı ve iş memnuniyeti üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmanın verilerini elde etmek için gözlem, yerinde saptama ve anket teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda; yapıların fiziksel analizlerinden ve kullanıcı katılımlı tasarım metodu kullanılarak elde edilen bilgiler ışığında yapılacak tasarımlarına yönelik öneriler sunulmuştur.
 
Education plays an important role in the development of countries in terms of cultural and financial aspects. Therefore, the education of the country should be addressed firstly if political, economic and social developments are expected. The multi-dimensional and complex process of education develops under the influence of many factors. The physical conditions of educational structures are the most important factor for students and teachers who spend a significant part of their time at school. Good physical working conditions have positive effects on job satisfaction, job continuity, productivity, working performance and morale of employees in each occupational group. Moreover, it is known that the physical environment affects the job satisfaction and that satisfaction affects work performance and business continuity. The planning of the educational spaces is an important issue that should be investigated as well as the ability of the educators to carry out their activities effectively and efficiently to shape the social and professional relations and to share their knowledge and equipment. On the other hand, high physical quality allows teachers to work more efficiently and directly affects the students' learning, achievement and adaptation. In this context, the effects of physical space quality and physical conditions of the schools determined in Trabzon City on the performance and job satisfaction of teachers were investigated within the scope of the study to create a sample. Observation, on-site detection and survey techniques were used to obtain the data of the study. At the end of the study; In addition to the physical analysis of the structures and the information obtained by using the user participating design method, the suggestions for other educational designs to be made are presented.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/210
Koleksiyonlar
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design
  • Mimarlık Bölümü / Department of Architecture

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.