dc.contributor.author | Al, Selda | |
dc.contributor.author | Sağsöz, Ayşe | |
dc.contributor.author | Kahraman, Mehmet Uğur | |
dc.date.accessioned | 2020-01-02T09:22:48Z | |
dc.date.available | 2020-01-02T09:22:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Al, S., Sağsöz, A. & Kahraman, M. U. (2018). Eğitim yapılarının fiziksel mekân kalitelerinin öğretmenlerin performanslarına etkisi. Researcher Social Science Studies, 6(4), 363-382. | tr_TR |
dc.identifier.issn | 2148-2691 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12566/210 | |
dc.description.abstract | Eğitim, ülkelerin kalkınmasında kültürel ve finansal açılardan oldukça önemli bir role sahiptir. Bu nedenle, bir ülkede politika, ekonomi ve toplumsal açıdan gelişmeler bekleniyorsa, öncelikle eğitimde kalite konusunun ele alınması gerekmektedir. Çok yönlü ve karmaşık bir süreç olan eğitim, birçok faktörün etkisi altında gelişmektedir. Eğitim yapılarının fiziksel koşulları, zamanlarının önemli bir bölümünü okulda geçiren öğrenci ve öğretmenler için, en önde yer alan faktördür. İyi fiziksel çalışma koşullarının her meslek grubundaki çalışanların iş memnuniyeti, işe devamlılığı, verimliliği, çalışma performansı ve morali üzerinde pozitif etkilerinin olduğu; fiziksel çevrenin iş memnuniyetini etkilediği, çalışma performansı ve iş devamlılığının da iş memnuniyetinden etkilendiği bilinmektedir. Eğitim mekânlarının planlanması, öğrencilerin yanı sıra eğitimcilerin de aktivitelerini etkili ve verimli bir şekilde yürütebilmeleri, sosyal ve mesleki ilişkilerin şekillenmesi ile bilgi ve donanımlarını paylaşabilmeleri gibi açılardan, araştırılması gereken önemli bir konudur. Fiziksel kalitenin yüksek olması öğretmenlerin daha verimli çalışmasına imkân sağladığı gibi, öğrencilerin öğrenmesini, başarısını ve adaptasyonunu doğrudan etkilemektedir. Bu bağlamda, çalışma kapsamında, çalışmaya örneklem oluşturulması amacıyla Trabzon Kenti’nde belirlenen okulların fiziksel mekân kaliteleri ve fiziki koşullarının öğretmenlerin çalışma performansı ve iş memnuniyeti üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmanın verilerini elde etmek için gözlem, yerinde saptama ve anket teknikleri kullanılmıştır. Çalışma sonunda; yapıların fiziksel analizlerinden ve kullanıcı katılımlı tasarım metodu kullanılarak elde edilen bilgiler ışığında yapılacak tasarımlarına yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Education plays an important role in the development of countries in terms of cultural and financial aspects. Therefore, the education of the country should be addressed firstly if political, economic and social developments are expected. The multi-dimensional and complex process of education develops under the influence of many factors. The physical conditions of educational structures are the most important factor for students and teachers who spend a significant part of their time at school. Good physical working conditions have positive effects on job satisfaction, job continuity, productivity, working performance and morale of employees in each occupational group. Moreover, it is known that the physical environment affects the job satisfaction and that satisfaction affects work performance and business continuity. The planning of the educational spaces is an important issue that should be investigated as well as the ability of the educators to carry out their activities effectively and efficiently to shape the social and professional relations and to share their knowledge and equipment. On the other hand, high physical quality allows teachers to work more efficiently and directly affects the students' learning, achievement and adaptation. In this context, the effects of physical space quality and physical conditions of the schools determined in Trabzon City on the performance and job satisfaction of teachers were investigated within the scope of the study to create a sample. Observation, on-site detection and survey techniques were used to obtain the data of the study. At the end of the study; In addition to the physical analysis of the structures and the information obtained by using the user participating design method, the suggestions for other educational designs to be made are presented. | en_US |
dc.description.sponsorship | No sponsor | en_US |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Researcher Social Science Studies | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Educational buildings | en_US |
dc.subject | Öğretmen performansı | en_US |
dc.subject | Physical conditions | en_US |
dc.subject | Place | en_US |
dc.subject | Job satisfaction | en_US |
dc.subject | Eğitim yapıları | tr_TR |
dc.subject | Teacher performance | tr_TR |
dc.subject | Fiziksel koşullar | tr_TR |
dc.subject | Mekân | tr_TR |
dc.subject | İş memnuniyeti | tr_TR |
dc.title | Eğitim yapılarının fiziksel mekân kalitelerinin öğretmenlerin performanslarına etkisi | tr_TR |
dc.title.alternative | The effects of physical space qualities on the performance of teachers in educational buildings | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en_US |
dc.relation.publicationcategory | National publication | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 363 | |
dc.identifier.endpage | 382 | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-5267-2197 [Sağsöz, Ayşe] | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-1237-1792 [Kahraman, Mehmet Uğur] | |
dc.contributor.abuauthor | Sağsöz, Ayşe | |
dc.contributor.abuauthor | Kahraman, Mehmet Uğur | |
dc.contributor.yokid | 152521 [Sağsöz, Ayşe] | |
dc.contributor.yokid | 237911 [Kahraman, Mehmet Uğur] | |
dc.identifier.doi | 10.18301/rss.769 | |